size-up_garance-dore_

10 years ago by

One of the things we never talk about when we talk about size is foot size.

Mine are pretty large – I wear a size 9, and in the summer, I buy my sandals in 9.5…which is the biggest size available in a lot of brands.
When that happens, I think of my friends who wear even bigger sizes.

I’ve got a lot of friends who do, actually. It might be because I know a lot of models, but I think it’s also because girls have gotten bigger, in general. I have two friends who wear a size 10.5. My gorgeous (and very tall) friend Ashley, who you’ve seen here on the blog, is one of them, and she has a lot of interesting things to say about it…

“To be sure, fashion favors the tall. Maxi or mini, bodycon or full volume – stylish silhouettes generally fall best on long, lean frames. Our luck runs out, however, once you hit the bottom.

Boats, flippers, planks…. call them what you will, I got ‘em. I have been genetically blessed with height but cursed with size 12’s…with a curiously long second toe to boot. Their unconventional size has rendered me a misfit, literally, and has been a source of (serious) anxiety since I hit the age of thirteen. My dreams of raiding my mother’s shoe closet were dashed as I crept past size 11 to a 12 and occasionally a 13…

Shortly after arriving in New York a decade ago, I found myself emboldened by the lack of choice. I enrolled in a shoe design class at Parsons, on a quest to perhaps one day be able to manufacture shoes for women who suffer from my affliction. There, I learned that most shoes are crafted on a size 6 “last” (a model of a foot), which helps explain the strange proportions and clunky look as they reach size 12…

Not pragmatism (balance and stability!), athleticism (speed!), or even superstition (wealth and good fortune!) softens the blow of the pitying look on a saleswoman’s face when she emerges from the stock room, empty-handed, yet again. “I’m sorry, we don’t have your size.” No Lanvin flats for you, Cinderella!

To complete an outfit with the right shoes is already a challenge; to find a designer heel with that X-factor, head-turning quality that actually makes your look is exhausting. During the summer, my heels awkwardly hang over the back edges of sandals and come winter, my cramped toes bare the burden of ill-fitting boots.

I’ve always been envious of the therapeutic shopping trips my friends take to Barneys, post break-up, to splurge on a pair of Alaia cut-out heels. And as I look ahead, I wonder, what would I do if, God forbid, my feet were actually to grow during pregnancy? Might I be relegated to an island living in men’s flip-flops? (I guess it could be worse…)

Since that class 10 years ago, I’ve watched designers slowly become more aware, that on average, the human population is getting physically larger. Today, it’s easy to find denim for amazon legs and beautiful bras for zaftig figures. But we’re seriously lagging behind in the shoe department. Most designers still tend to cut production off at 40 or at most, 41. I know there are lots of women like me who still dream of the day when Tabitha Simmons extends to a size 43, and end-of-season sales are flush with options the 11-12 section.

In the meantime, I have made peace with my feet. And after all, it’s about where your feet take you, not their size, that’s important.”

– Ashley Wick

PS: Want to join the cause? Ashley started a Facebook group for all the women with feet of heroic proportions. Check it out here!

PPS : Thank you to Barneys for having us over to shoot!

PPPS : More tips from Ashley coming soon!

109 comments

Add yours
  • Well, I’ve a common 7, and that’s a shame because I never find that number…but on summer, and with pads-in I wear an 8, and that’s amazing because on summer I finally find a lot of shoes… I love summer, and my summer 8 feet!!
    xox, Gap.
    http://www.gaptoothedgirl.com

  • i feel for the girls w/ long feet… on the bright side, they are usually very tall too, right? :)

    http://littleaesthete.com

  • You may think that I have the right larger than the left, it’s a nice problem to have the 41 right and 40 left!
    Passa a trovarmi VeryFP

  • I used to be a European 36.5, and fortunately my feet grew during each pregnancy. I am really happy to be a 38 now!!! I very seldom see size 42/43 shoes so you have my sympathies, but then again I very seldom see designer clothes in my size so I guess I’ll take the shoes, bags and accessories and you can have all else ;).

  • darcy H June, 4 2014, 3:56 / Reply

    Shoe manufacturers, wake up: American women get taller with every generation (think about how many 5’9″ – 6′ teenage girls you know today that were nowhere to be found when you were in high school).

    Anyone in shoe sales could tell you the same thing: size 9’s are the first to sell out.

    Until the shoe industry catches on, one should remember that the Dutch are the tallest people in the world—their retail environments reflects this, shoes included. If you can, just Amsterdam at the top of your vacation list!

  • That’s not true – our retail doesn’t reflect our height unfortunately.

    I work in a shoestore and our women sizes go to 42. Whereas 41/42 is usually the maximum in general, and not overly large. I get a lot of ladies (and men too) who have bigger feet and complain about the lack of cool and properly big-sized shoes.
    My theory is, that even though a brand is Dutch or sells in the Netherlands, that same brand probably is sold throughout entire Europe and then the Italian with their tiny feet pull the average size down. So they don’t get produced upwards 41/42 (and 46/47 for men).

  • Darcy H June, 5 2014, 2:25

    Whenever I’m in Amsterdam I’m impressed that the display shoes and boots are the size 10 variety. One never sees that in the U.S.

  • Nice topic, G.
    I’m a short girl and that works for my feet too. Sales people are always telling me I’m competing with the Chinese, cause the smaller sizes are always gone!! I live in London and finding smaller sizes is not always easy. Weirdly enough, the cheapest small size shoes I can get here are from Zara, otherwise I have to go for more expensive brands cause, according to a friend of mine who works at Liberty, ‘they had to adapt to smaller Asian sizes’.
    But no complains, I’ve learned to like it this way. :) And save money to continue purchasing perfectly fitted shoes. :)

  • Julie C June, 4 2014, 4:02 / Reply

    Je chausse un bon 42,5 (voire 43) et je confesse une (selon la police), voire plusieurs (selon les organisateurs) paires de créateurs italiens en 41 trop petites parce que 1) la vendeuse a dit qu’il faut compter une pointure en plus, c’est italien 2) shopping en meute pas envie d’être la seule à rentrer les mains vides …. Mes pieds disent aujourd’hui Merci à Caroline du site lesbellespointures.com (mourance pour les dernières Chie Mihara en 42.5)

  • hello garance, i have the shoe-problem since i was 12 years old. big feet, never could not find any nice shoes. it’s getting better during the years finding comfortable, fitting shoes. i don’t have a ” big” shoe collection like most of my friends. but i almost always purchase my shoes @ manwood.nl. ciao!

  • Ahahahah! Et bien nous avons le problème inverse! Je chausse un petit 36, parfois c’est même du 35… C’est l’angoisse aussi pour trouver des chaussures à ma pointure, souvent ils n’ont que deux ou trois exemplaires dans un modèle et après c’est la croix et la bannière pour en trouver d’autres. Combien de fois ai-je acheté des chaussures trop grandes et mis des semelles dedans… Pour les talons super hauts et bien c’est simple, quand ça fait plus de 7 cm je souffre le martyr parce que forcément je n’ai quasiment pas de “morceau” de pied qui est en appui! Je dois donc me limiter de ce côté-là. Par contre pour les sneakers c’est génial je vais chez les enfants et c’est quasi moitié prix! Il faut bien avoir un avantage ;-)

  • Love your blog!
    I’m posting looks from Los Angeles and accessories:

    http://www.thegavlaks.com

  • Oh dear, and I thought I had it bad! Mine are European 35, British 3, American 5 (I think?), and I can never find anything in my size!
    http://shadeofredblog.com

  • J’ai de la chance, même en étant grande j’ai des pieds de taille moyenne, du moins lorsqu’il s’agit de trouver des chaussures, le 39 est assez courant. Mes cousines en revanche avec leur taille 44 doivent parfois voir chez les hommes! La mode aime les grandes, mais aime aussi les standards…

    Cécile
    http://www.maxcebycecilej.com

  • My best friend has the larger shoe size problem and shopping for footwear is such a problem for her. My mom has the opposite problem in that she usually wears a 5, and can’t always find adult shoes that small. Goldilocks problems!

    http://www.enduringethereal.com

  • Caroline Dé June, 4 2014, 4:35 / Reply

    J’adoooore les chaussures sur la photo ! Moi c’est le problème inverse que j’ai connu quelques temps, chausser du 35 quand on a très envie d’avoir une belle paire de chaussures et pas du tout envie d’aller au rayon enfant pour cela, c’est dur…

    Bisoux à toute l’équipe !

  • Agathe June, 4 2014, 4:49 / Reply

    Les pieds c’est carrément la galère… Quand l’été revient, il me faut un certain temps pour faire taire cette petite voix qui hurle au scandale, dans ma tête, à chaque fois que mon regard croise mes orteils.
    Pour dire vrai, j’ai du entendre seulement deux ou trois personnes clamer fièrement leur complaisance envers leurs dit pieds. En ce qui me concerne, malgré mon petit 37 qui peut certes me permettre bien des extravagances, bah c’est pas la fête.. Faut carrément pas se réveiller deux semaines après tout le monde et désirer LE modèle adulé de tous parce que bien évidemment c’est trop tard!! Et mon deuxième plus grand malheur c’est bien les chaussures de mec!! Eh oui, en dessous du 40 ça n’existe pas.. Désespoir ultime que j’essaye de combler tant bien que mal chez les mômes. J’aurais l’air maligne quand je croiserais un morveux de 7 ans avec les mêmes baskets que moi..

  • Gorgeous shoes, love the photo so much!

    -MR ÀLEX BURCH blog-

  • I also feel the pains of large feet. At size 10, my selection of nice shoes is very limited, and pointed toes never seem to be an option, as I also have narrow feet, so if they do have my size, I often have strange side gaps. Luckily in my city a custom shoe startup called Poppy Barley (http://poppybarley.com/) hit the scene, and I have shoes that fit. Halleujah.

  • Moi, je pense d’avoir fait la paix avec mes pieds aussi.

    Je suis de petite taille, je me retrouve plus tôt à l’autre extrémité, je fais du 35.. La plupart des marques commencent à partir du 36 donc c’est la même galère pour moi, chaque saison, chaque année, et toute ma vie quoi… J’arrive quand même trouver des chaussures pour l’automne/hiver car ça recompense avec les chaussettes ;) et ça se voit pas autant en marchant lol. Même si ça flotte, j’en suis contente. Néanmoins, ça devient mission impossible pour le printemps/l’été, surtout ce qui concerne les escarpins, ballerines… Là, c’est la vraie chasse pendant la saison creuse. Je suis devenu un chausseur endurci mais malgré ça de temps en temps désespéré.

    Comment je me debrouille? J’y vais direct dans les boutiques italiennes, old school qui sauve. Sinon je risque de me retrouver dans les tongs des enfants lol

    A la fin, c’est vrai qu’on apprend à vivre avec :)

  • J’ai adoré lire cet article ! c’est vrai que je ne m’étais jamais posé la question, et je n’avais jamais pensé à ces femmes qui ont des pieds un peu plus grands que la moyenne et qui n’arrivent pas (ou difficilement) à trouver chaussures à leurs pieds. Je trouve l’idée de la page facebook fun et sympa !!
    ps : la photo est parfaite !! je suis amoureuse de cette paire

    http://www.the-astro.weebly.com/a-s-t-r-o—s-e-l-f-i-e

  • Actually, my problem is not about how long but about how wide my feet are. Since I am a child it has been a nightmare to find shoes. I have to go one or two sizes up, just to be able to make the foot go into the shoe, or I have they are so tight at the sides that the sides will explode!!!

    In the USA some brands will offer different width, but in Europe the soles are really thin….the worst is shoes from Zara, as sometimes they have really nice shoes, but is already a miracle if my toe can go in! ????????????

  • Lansky June, 4 2014, 5:40 / Reply

    Je fais du 9 et plusieurs personnes pensent que je portes du 7. J’imagine que mes pieds paraissent petits et délicats. Avant je désirais avoir de plus petits pieds mais je suis finalement très satisfaite avec ce que j’ai. Je trouve ma pointure assez facilement. En général, j’ai de bonnes proportions concernant mon corps. :)

  • Merci Garance pour ce post pour les filles qui, comme moi, font un 42/43! Tous les étés j’ai les pieds qui dépassent des chaussures et tous les hivers ils sont complètement écrasés dans mes chaussures. C’est une vraie galère de trouver des chaussures sympa dans ces tailles là. Et même pas la peine de rêver de chaussures de designers : ça n’existe pas. Merci d’avoir pensé à nous!!

  • Ça faisait longtemps que je voulais faire ce post !!! Je t’en prie !!! ;)

  • On passe carrement de l’ultra plat a l’ultra haut sans transition ! J’en ai le vertige…..
    Mais que ces escarpins sont beaux……

  • Wow, I’ve never heard of of anyone having a bigger size than 41. But you have my compassion, because if it’s the case that some women do have bigger sizes, it’s a shame that brands don’t make shoes for them!

  • Clémence June, 4 2014, 6:12 / Reply

    Oh, comme je me retrouve dans cet article… Mon 1m80 rend mes amies jalouses, mais dès qu’il s’agit de chaussures les rôles s’inversent !

    C’est tout simplement impossible de trouver des chaussures féminines en France, quand on fait un 42,5/43. Ma solution, c’est d’économiser à fond sur le budget chaussures pour me lâcher dès que je suis à Londres, où miracle ! le 9 anglais correspond parfaitement à mes pieds. C’est bien une des rares fois où j’apprécie que les systèmes de mesure ne soient pas les mêmes de partout. Autre bon point : les rayons hommes. Evidemment, les tongs à brides larges immondes ne passent pas par moi. Mais mes bottines classiques que tout le monde m’envient viennent de chez Topman ! On s’en fout du talon quand on fait déjà 1m80, et leurs petits talons de 3cm suffisent pour que l’on m’entende marcher. Et contrairement à ce que j’ai pu lire dans les commentaires, les Italiens taillant vraiment une taille au-dessus, toutes les tailles “42 italien” de chez Net A Porter me vont. Tout n’est pas gris !

    Donc mes conseils pour Européennes aux grands pieds :

    – le Royaume-Uni et ses size 9 (attention à Topshop qui taille trop petit même s’ils prétendent que leur 42 c’est du 9 !)
    – les rayons hommes pour des bottines classiques parfaitement taillées et plates (avec les longues jambes pas besoin de talon de toute manière)
    – le 42 italien de Net A Porter !

  • Elle en parle très bien ? Tu es sérieuse ?
    “Un truc qui est sûr, c’est que la mode aime les grandes. Maxi- ou mini-jupe, fourreau ou volumes XXL, les belles fringues tombent toujours mieux sur les silhouettes longues et athlétiques. Ma chance s’arrête au niveau des chevilles.”
    La majorité des femmes n’est pas à la fois grande et athlétique, et chausse du 38.
    Heureusement que nous avons nos pieds pour répondre aux diktats de l’industrie de la mode !

  • C’est la vérité, les fringues sont coupées comme ça.
    Clo tu mélange deux choses, elle ne dit pas que tout le monde doit être comme ça, elle dit justement que la mode favorise certains type de corps. Ayant moi-même des courbes, je peux te dire que je vois tout à fait ce qu’elle veut dire, malheureusement!

  • Kimberly June, 4 2014, 6:42 / Reply

    And on the other side of that coin, some of us have yet to benefit from the evolutionary phenom and have size 5.5 or smaller. I have found that many places are not even carrying my size anymore.

  • Caroline June, 4 2014, 7:28 / Reply

    Merci Garance d’aborder ce sujet qui permet de rebondir plus largement sur la question des proportions du corps : non, on ne peut pas tout avoir. Être grande et chausser du 37, ça n’existe pas. Perso, je fais du 37, j’ai de petits pieds ravissants, en contrepartie de quoi, j’ai de toutes petites mains (ben oui, ça va de pair ces choses-là) et je suis petite aussi (1m62). Donc ça m’agace un peu, les filles super grandes qui globalement ont de la chance (ne serait-ce que parce qu’elles peuvent porter ce qu’elles veulent sans avoir l’air d’avoir mis les vêtements de leur papa dès que c’est large et ne sont pas écrasées dans les foules – boîtes de nuit, métro, etc.), mais se plaignent de leur pied. Encore une fois, la fille vendue en modèle par les magazines n’existent pas. Et dès qu’on sort du standard imposé, il est difficile de s’habiller – donc, là-dessus, je suis d’accord, exigeons des marques qu’elles fassent un effort.

  • spot on!
    I’m an American size 12, European 44…. in Europe it is impossible to get any shoes my size… the usual response is “hmmmm no they’re w o m e n’s shoes, they only go up to 41” as if I was an alien even daring to ask ;-) Every event is a pain when it comes to choosing new outfit with no shoes to go with… Thank Vogue for Birks + dresses propaganda! ;-) Happily will support Ashley’s FB page!

  • American shoe designers have sizes 10-11 but French do not. Those wonderful Isabel Marant boots do not have a true size ten and the Bensimmon ballerinas also. We American girls are bigger than the French. Also, I find the French designers I like Agnes B, for instance, cut everything boxier, shorter torsos and shorter arms.

    Lanvin ballerinas, however, fit my 10.5 foot like a glove.

  • Preach! My shoe size remains the bane of my fashion existence. Very often I don’t even look! I feel relegated to squeezing into ill-fitting shoes. And sometimes to my chagrin when a 41 by a certain designer runs small, there is simply no recourse! Thank you for illuminating this cause! It a crusade for the tall girls in fashion! xxx

  • Rachel June, 4 2014, 11:02 / Reply

    Oh. Love this post. I’ve been a size 11 since I was 13years old. Beautiful shoes in a size 11?!?! Some day I hope!

  • Je l’avais lu et comprise ainsi, mais merci pour tes lumières, j’ai lu trop vite ! Autant pour moi ! :-)

  • So glad that you brought up this topic. I’m 10.5 too and always feel frustrated when I go shoe shopping. I usually have a limited choice and never what I like is an appropriate size.

    Hope that the designers and manufacturers will understand that today there are more women size 10 and 11 and less size 6 or 7. Being size 10 is normal not extraordinary.

  • T Wick June, 5 2014, 1:17 / Reply

    Fortunately I am a size 9, but I know Ashley’s pain because I’m the lucky and “LOVING” sister that always tries to find her size on my virtual and physical shoe shopping excursions. These journeys are just part of my life deal due to my love of chaussure, but often they are just for her (she does not know this) and I ALWAYS come up empty handed. As a designer, I am disappointed that that the beauties that I am offered are not available to her and her tribe. I certainly have made it my business to accommodate her and hers like insanely long inseams, as have many of my fellow designers.
    I beg you “our genius shoe craftsmen” to follow suit, it’s only fair and will get their ginormous heels off all our backs.
    Heels and jeans for everyone, it should be uniform for all shapes and lengths!!!

  • THANK YOU for this post!!!! I am North American size 11 and shoe shopping is endlessly frustrating. I fail to understand why designers do not make larger sizes. Salespeople tell me “oh the large sizes usually sell out first” and I want to scream “Well why don’t you bring in more of them then?! Clearly there is a demand!” And thanks for the links and tips and to everyone who posted links in the comments.

  • Bonjour Garance!
    Tu m’as bien fait rire quand tu as commencé ta tirade “à la Cyrano de Bergerac” sur les pieds!
    Bon trêve de plaisanterie, c du sérieux la pointure de pieds, moi toujours abonnée au 37 apres ma grossesse je suis passée au 38, le drame!! Mais comme j’ai la tête dure (ou Alzheimer) je continue à demander aux vendeuses du 37…

  • Tres jolie témoignage ;)
    Bise !

    http://laposemode.blogspot.fr/

  • Venezia30123 June, 5 2014, 2:28 / Reply

    Having worked several years with the shoe industry i can probably explain why there is nothing changing there:there a some women working as designers and some who are sewing the leather(i am just talking about european shoe industry )the rest is run by men.If you are going to a leather fair it feels like on a motor show.And they aren`t very interested in changing something.But it also has to do with the buyers.I am often looking on a French internet site (which i found via this blog)because i love there choice especially on Alaia shoes but i am unable to buy them because they almost never stock a 40.Why??????Another story was 10 years ago was flown over to London to buy finally my first Manolo Blahnik pump at his store(his shoes are having a smaller fit)because of the bigger choice,i hoped for,and that where also the holy halls for me till…a very snappy saleswomen told me that they don`t stock 41 and would them only sell them in the US.But flying over to NYC to buy something of MB was out of my consideration.So that was the minute i banned (sorry Mr Blahnik i still think you make the most beautiful shoes)for life the idea to ever buy me his shoes.Wonder if they changed there store policy……
    I am really hoping with the crisis something will change in this business!hope also for my son(who is 12 and has 43 by now)that when he will get the 47 like his brother-or more-he will get more than sneakers and probably the one good handmade pair.
    Let`s fight for beautiful and well made shoes for everyone!

  • Marjorie June, 5 2014, 2:44 / Reply

    Je fais 1m80 et du 42. Quand je vais dans une boutique je demande d’abord ce qu’ils ont en 42 (je réduis le temps de recherche) et quand je vois ce qu’ils ont, je réduis aussi mon temps de présence dans la boutique :-))

  • Moi j’ai gagné un petit 44…. j’ai 23 ans, il a fallu attendre mes 18ans environ pour trouver des jolies chaussures sur internet…
    Depuis 1 an je remercie Repetto et son atelier Repetto pour mes 2 paires de ballerines !
    Merciiiii pour cet article ;)

  • N’oubliez pas les petits pieds!! eux aussi ont bien du mal à trouver des chaussures à leurs goûts! les baskets pour enfants c’est sympa, mais les escarpins restent très difficiles à trouver.

  • “Les belles fringues tombent toujours mieux sur les silhouettes longues et athlétiques” je ne suis absolument pas d’accord avec cela car on peut être grande et ne pas avoir la classe ni le charisme qui met en valeur une tenue, cette façon de pensée est réductrice et ne fait que prolonger un discours toujours faciste qui règne dans la mode et garance y contribue ainsi qu’à donner le mauvais exemple à des jeunes femmes qui courent après la maigreur des podiums.

  • blackstones June, 10 2014, 7:14

    “Les belles fringues tombent toujours mieux sur les silhouettes longues et athlétiques” je ne suis absolument pas d’accord avec cela car on peut être grande et ne pas avoir la classe ni le charisme qui met en valeur une tenue, cette façon de pensée est réductrice et ne fait que prolonger un discours toujours faciste qui règne dans la mode et garance y contribue ainsi qu’à donner le mauvais exemple à des jeunes femmes qui courent après la maigreur des podiums.

    Tu fais quand même pas mal d’amalgames dans ton commentaire, c’est dommage…

    Une Silhouette longue ET athlétique n’a rien avoir avec le fait d’être maigre, bien au contraire !
    Il y a déjà pas mal de filles sportives qui correspondent à ce critère, les considèrent-tu elles aussi comme “des filles maigres” ?

    La mise en valeur vestimentaire n’a rien avoir avec le charisme. Une personne sera toujours plus belle dans une tenue qui correspond à sa MORPHOLOGIE.

    Je suis la première à désapprouver ce “discours toujours “fasciste” qui règne dans la mode” et qui donne ” le mauvais exemple à des jeunes femmes qui courent après la maigreur des podiums”.

    Simplement, de toutes les personnes qui travaille dans ce milieu, tu as choisis la mauvaise, parce que justement Garance (et son équipe) est une des SEULES à avoir un point de vue objectif que ce soit sur ce sujet-là ou sur d’autres concernant le milieu de la mode. Et elle non plus ne correspond pas à l’image des filles que l’on trouve habituellement dans ce milieu.

    C’est ce qui la rend extraordinaire et je pense que je ne me trompe pas si je dis que c’est pour ça qu’on l’aime (en tout cas moi c’est pour ça !) (que ce soit ses lectrices, ses lecteurs ou ceux avec qui elle travaille).

    Elle ne le sait pas, mais c’est elle qui m’a réconcilié avec ce milieu.

    Tout ça pour te dire que la prochaine fois, essaye de lire quelques articles avant de commenter, ça pourra te servir et au moins, tu sauras si tes propos sont cohérents….ou non :)

  • Caroline Day June, 5 2014, 3:59 / Reply

    Et bien moi, je suis plutôt petite et avec des pieds plutôt grands, en tout cas pour ma taille. Pendant longtemps, j’ai été complexée par cette disproportion, et c’est vrai que je n’osais pas en parler. J’ai acheté beaucoup de chaussures trop petites pour moi, et je m’étais presque habituée à marcher en ayant mal aux pieds. En fait, je m’imposais un véritable calvaire. Et puis, j’ai observée les femmes que je croisais, et j’ai réalisé que cette question de disproportion ne me gênait pas du tout chez les autres.
    Au final, j’ai décidé d’assumer mes pieds et de donner les chaussures trop petites… Et je m’en porte beaucoup beaucoup mieux!!!

  • lilays June, 5 2014, 3:59 / Reply

    Quel bonheur ce billet. Le nombre de fois où je peste contre les vendeuses, car même le 41 en France est rare chez certaines marques. Or comme me l’a toujours dis mon père : tu es grande, tu as des grands pieds, c’est normal, il faut tenir debout par grand vent ! Je comprends mieux également maintenant pourquoi les escarpins (quand il y en a à ma taille) sont difformes et moches en grande taille quand ils paraissent si mignons en 38… J’ajoute également que souvent on considère que les talons hauts ne sont pas fait pour nous…on est déjà grandes, pourquoi nous rajouter 10 cm ?

  • I’ll tell you a much weirder story…
    Here in India mostly girls with big feet are considered undesirable for marriage (well at least till 2003), I belong to a family of tall people with an average height of 5.9″ for women. When I was in my junior high my mum made me wear a size smaller than mine… first few months were spent in crying with severe pain in toes but then how long can you sulk over it. I wore that shoe for a good 10 month and I used to play basket ball in them (imagine). Then one fine day when the sole came off and they were to be replaced with a new pair that will fit me I was so ecstatic. To my surprise (in my defence I was just 13) the size the fit me was same as the one I was being relieved of. I remember the happiness on my mum’s face and that told you so expression and I also remember my irritation and disgust…
    It was 5 that fit me and today at 27 I wear 8 which is the most common size here in india.
    and I hate when there is nothing left in sales or other wise in size 8 and it always makes me wonder “what if…”

  • Oh mon dieu, c’est bien la première fois que je commente sur ce blog mais là, Garance, je dois te dire MERCI ! C’est la première fois que je lis un article au sujet des grands pieds (appelons un chat un chat) et j’ai enfin l’impression d’être moins seule à galérer avec mes chaussures ! Je chausse du 42 depuis que j’ai 14 ans et c’est vraiment l’enfer. Et je ne parle même pas de trouver des chaussures sympa, originales ou des chaussures de créateur… juste de trouver des chaussures à ma taille. Je ne compte plus le nombre de paires achetées en 41 en espérant qu’elles se détendent (ce qui arrive 1 fois sur 10), ni le nombre d’après-midi shopping à écumer tous les magasins de la ville pour trouver ne serait-ce qu’une paire (même moche) dans laquelle je rentre.

    J’espère sincèrement que les designers vont réaliser qu’il y a une vraie demande pour des chaussures féminines au-delà du 41 et si ton post peut les y aider : MERCIIIIII !
    Bises.

  • Oh I sympathise! Although with travel, I can easily find my size 40 in Europe or US, it is simply impossible in Japan (and most of Asia) as the size cuts off at 38. What was so funny was that for my work uniform in Japan, my boss made me tried 3 pairs of size 38 shoes in the hope that my feet would fit. They were practically having a conference over my size. I think they hoped that my feet would shrink as I progressed with the fitting.

    All I can say is that I am glad that the practice of foot-binding does not exist anymore, otherwise……

  • Zeyneb June, 5 2014, 4:41 / Reply

    there is worse than having big feet that is having big pes planus(flat) feet which means I don’t have the medial longitudinal arch of the foot. so when I stand on my feet it just spreads like it’s made of play dough and gets almost 1.5 size bigger. so I can’t wear sandals, open shoes, flat shoes, nice trim cut -read elegant- shoes. it’s always tie up shoes and or sneakers. but like Ashley said, it doesn’t matter how they look but where they take you… kind of :P

  • I am size 40, which is not that bad.. but I live in Shanghai… And Chinese girls don’t have big feet so it is a nightmare to find shoes here… I can only buy online :(

  • MissPimpin June, 5 2014, 5:15 / Reply

    Ouh la la, alors au début, en lisant le post, je me suis dit “Super! Garance va ENFIN aborder le problème des gens hors norme”
    Et puis je lis, je lis, les comments défilent, et LA, et je me sens encore plus seule après qu’avant
    Je fais un VRAI 35 FR, soit un 34 IT, un VRAI 5 US et un VRAI 2 UK, un 22 JAP
    Le truc qui n’existe carrément pratiquement jamais (à part à Tokyo et Londres, les seuls villes où on a pitié des gens comme moi)
    Même chez les enfants, pour les baskets, le 35 est parfois trop grand …
    Et comme j’ai 41 ans, je me vois pas porter des shoes avec des pommes et des poires
    Le hic, c’est que j’adooooore les chaussures
    Alors me voilà à payer 30% DE PLUS (le SCANDALE dont personne ne parle ici !!!!!) pour avoir les modèles commandés à ma taille chez les grandes marques (qui déjà sont économiques, comme chacun sait …)
    MARRE DU RACKET CONTRE LES GENS DIFFERENTS !!!!!!!!!

  • Merci Merci merci d’aborder ce sujet! j’ai exactement le meme probleme que Ashley et c’est une frustration permanente de trouver des chaussures! Aujourd’hui je suis forcee a chausser du 41 alors que je suis sure que je fais du 42 minimum. A Beyrouth ou j’habite il est vraiment tres rare de trouver chaussure a ma taille et en tous les cas les grandes tailles disparaissent en quelques jours. et en plus de ca je suis jugee par tous les vendeurs quand je leur demande s’ils ont plus grand, on me regarde comme si j’etais un extraterrestre.

    Donc LA solution que j’ai trouve s’est alterne entre des chaussures petites a mon pied (c’est surtout le calvaire en hiver!! O pauvre pieds!)et des baskets pour les jours ou je sens que mes pieds n’en peuvent plus!

  • GigifromNY June, 5 2014, 6:01 / Reply

    Je me reconnais bien dans cette catégorie des grands pieds, palmes, panards…on m’a même appelée Berthe quelques fois! Et puis un 41 quand on ne mesure pas 1,80m, ça ce voit tout de suite. Mais l’avantage c’est quand même de pouvoir marcher de manière gracieuse sur plus de 10 cm de talons contrairement à ces pauvres 37 qui doivent marcher sur la pointe des pieds pour y arriver! Conseils à toutes celles qui veulent des chaussures de créateur en 42, Louis Vuitton (5th avenue ou Saks 5th) en a toujours quelques paires, et même des paires du show…
    xoxo

  • Thank you, Garance, for this post! Finding shoes has been hell for me ever since I was a teenager. Either I wore men’s shoes or pushed my feet into small shoes, feeling like Cinderella’s step sister. More than once I feared my feet would simply fall off because of the pain. I’d wish designers and high street brands would start to realise that there is some huge untapped potential in very large and very small shoe sizes. It’s so hard to find fashionable options – stop making our eyes bleed with awful grandma shoes! I recently bought shoes from Buffalo (never thought I’d say that after the nineties), they have some nice options for larger sizes: http://www.buffalo-boots.com/

  • chromdot June, 5 2014, 6:26 / Reply

    hello! I like this topic very much!!!!! Having 40,5 actually (sometimes 40 sometimes 41) seems to be easier now, but not as much I one would’ve thought. And the right number does not mean the shoe will fit. They can be too wide (happens very often) or just plain cheating about the size (often as well). So yeah, I do wonder how on earth “they” cannot understand that many of us do not have nice options to choose from.

  • Anneke June, 5 2014, 6:35 / Reply

    Oh I hear you sister! I’m a US size 12/EU 44, and live in Converse. And that NOT because I want to. And then if I manage to find a shoe that’s long enough, I can just about fit both my feet in the width.

    I wonder, how do all those tall models do it? I mean, many of them have got to be 180cm (my height) and have large feet, right? Where do they get their shoes?

  • Pour rebondir sur certains commentaires, je crois que c’est un peu rapide de dire qu’il n’y a pas de grandes pointures en France, que les fabricants ou marques doivent se réveiller, et proposer petites et grandes pointures. La chaussure, c’est un secteur vraiment compliqué. Vous ne trouvez pas ce type de pointures chez les enseignes PAP? c’est normal, ce ne sont pas des chausseurs, les détaillants chaussure en revanche proposent un petit peu plus de produits. Même si effectivement, ces pointures dites ‘extrêmes’ -désolée c’est comme ça qu’on les appelle- représentent un marché, pour les acheteurs professionnels, ce marché est assez un peu plus onfidentiel, aléatoire et donc plus risqué, et il faut bien penser que pour une boutique ou un magasin, acheter un modèle en veau noir par example, c’est commander au minimum 6 ou 8 paires (en pointures tradi: 36 au 40), et donc 6 ou 8 boites! Et même chose si on veut ce même modèle en gris, etc… stocker des chaussures, c’est un vrai problème de place.. Donc si on veut trouver, on peut chercher dans les boutiques de marques de chaussures, qui seront plus susceptibles d’avoir l’approvisionement et sinon insistez insistez insistez auprès des commercants indépendants, car c’est selon leurs demandes que les fabricants élargissent leurs grilles de pointures, et du coup, la saison suivante, les choses auront peut être déjà commencé à changer!

  • In reply to Eve (in English, sorry): I understand what you’re saying, but I’d definitely be willing to pay more because of the problems you enlist. It’s just not an option, though. I’d happily save money to pay say 400 euros for a pair of decent, beautiful shoes. It’s the lack of options that’s frustrating.

  • Vanessa June, 5 2014, 5:24

    Re-bonsoir
    Pour celles que cela intéresse, 4 liens de bloggueuses dont 2 ont une pointure 42 et plus …pas forcément de grandes marques ( nous n’avons pas les moyens de nous offrir des Louboutin, Jimmy Choo mais du topshop, asos, Lk bennett et bien d’autres ….)
    To whom it may concern, you may find hereunder 4 bloggers address ( at least 2 of them are a size 42 and over …not necessarily brands as Jimmy Choo or Louboutin but also asos, topshop, Lk Bennett, les belles pointures…
    http://www.alondontallgirl.com ( uk )
    http://allthetallthings.com ( uk)
    http://www.tallswag.com ( USA)
    http://www.lamodemybestenemy.com ( France)

    V

  • I often moan about the lack of small sizes on my blog. I wear a US 4 (UK 1 or EU 34) and it’s virtually impossible to find these in the U.K. I’ve struggled trying to find shoes that fit properly, never mind statement shoes that I can walk in. That’s probably why I own 8 pairs of Repetto flats because they run small and they’re really the only option. I have stacks of insoles which I have to use on every pair of boots (sometimes 2 insoles!). I was thrilled when I found out that most of Nicholas Kirkwood shoes run small as well as Charlotte Olympia. I went to his sample sale recently and nearly cried with joy when I found stacks of size 35 (they run small so they fit me) there waiting for me. That’s the FIRST time it has happened to me.

  • Marie F June, 5 2014, 7:27 / Reply

    je suis grande et je fais un 36…. et c’est une galère pour trouver chaussures à mon pied!

  • Haha, il ne peut pas y avoir que des avantages à être grande!!
    Du coup je savoure plus mon mètre 60 et mon 37 (enfin pour aujourd’hui du moins!!)
    Alixxx
    http://alixdebeer.com

  • my friend who has a shop says bra sizes are bigger as well as shoe sizes…could it be all the hormones and additives in our food ??

  • Try http://www.verdezenzero.it they have very pretty shoes up to EU size 43 for large feet as well as sizes from 32-35 for teeny tiny feet like mine!

  • Mathilde June, 5 2014, 9:31 / Reply

    Enfin un article sur ce sujet qui me tiens cher !
    Je fais un petit 44… Ma vie est un enfer !! Mais moins qu’il y a 10 ans ! Désormais on peut trouver des grandes pointures sur sarenza, la redoute section taillissime ou encore zalando… Mais toujours pas dans les magasins “non virtuels” malheureusement.

  • Cilou June, 6 2014, 2:03

    La meme…je ne remercierai jamais assez taillissime ;)
    On est rares en 44/45 quand meme ^^

  • Yolanda June, 5 2014, 9:37 / Reply

    Looooove you, Garance for posting about this topic!
    I’ve got european 43/44 (american 10’5/12, I think). It’s not only about we can’t find the size but even if you’ve got to find them, in 99% are so ugly you can’t nor buy them.
    That’s something i can not understand… Why on earth they can not make a nice one like a regular size?
    It’s like for the mere fact of having a big feet you can’t not wear nice!!
    Not to talk about big (or not so big, like european 46) sizes on clothes…
    But that should be for another post…(suggestion. ;) )
    P.S: Ashley, i don’t want to dissapoint you, but my feets grown 1 number w/each pregnancy.. i only have
    two children, otherwise… :) ;)
    Big kiss from Spain

  • A post that speaks from my heart. I have a european 42/43 and experience in my family suggests that I will gain sizes if/when I get pregnant. I love shoes, well, I love to look at shoes, because the reality is that I don’t own very many. It’s so frustrating to go through a shoe store, see all the pretty shoes and then arrive in the last corner, hidden away deep in the store, to see the one or two shelves with shoes my size… And in this measly collection the most part are “grandma”-shoes.
    I want those sexy heels, the beautyful summer sandals and I want just one pair of designer shoes *sigh*

  • Carole June, 5 2014, 9:56 / Reply

    Garance, this is a great post…and a problem I’ve been dealing with since I was a rail of kid and topped out at 5 ft 2 inches. I wear a size nine shoe and have withstood the mockery of sales people “You know, your feet are big for someone so petite!” (yup); “It must be easy for you to ski…so much balance!” (eye roll). Shoes on my figure have to create the illusion of a size 7 so I look proportioned. Tricks of the eye…making the leg and shoe color match…shoes that are not pointy (sniff). Do other people have this problem? Love your column!

  • Natalie June, 5 2014, 10:53 / Reply

    I definitely feel Ashley’s pain and thank you Garance for selecting this topic! I find that because of my size 42/43 I often just buy shoes when they happen to be available in my size as opposed to waiting for a certain style or sale. If I see them and they fit – I can’t second guess because they’ll be gone.

  • Cendrillon c’est du 35 !! Elle n’a pas de grand pied, ahahhahah

  • Mylene D June, 5 2014, 12:15 / Reply

    J’avais une coloc qui portait du 12 américain (42 européen je crois) et sa soeur du 13 (43). C’était l’enfer pour elles de trouver des chaussures, devant souvent aller voir du côté des hommes (souvent trop large, et good luck pour les talons !).

    Du coup, depuis que ma fille de 11 ans porte du 9, parfois du 10, alors que sa croissance n’est même pas terminée (elle n’a pas eu ses règles encore), j’ai commencé les recherches ! Le site http://www.shoecarnival.com est sorti plusieurs fois par des filles aux big feet.

    Il va nécessairement falloir que les détaillants s’ajustent. Plusieurs arrêtent à 10, voyons donc !

  • lytanie June, 5 2014, 1:11 / Reply

    Merci Garance pour ce post!!
    je faisais du 41 et après ma grossesse j’ai pris une demi/ voir une pointure et depuis c’est la cata;
    Je vais chez Church’s l’hiver et je fais faire des tropeziennes sur mesure pour l’été chez K Jacques. Ca me coute plus cher mais au moins je suis bien chaussée, et j’ai pas mal au pieds.
    Et pour un mariage dans 15 jours j’ai trouvé mon bonheur chez Repetto ils vont jusqu’au 42! C’est trop sympa!!! C’est marrant qu’Ashley parle de la grossesse, car quand je raconte le coup de la pointure en plus, tout le monde me prend pour une dingo, ou pour une meuf qui a pas encore perdu tous ces kilos alors que si, et mon fils a 4 ans donc c’est mort, mon 41 ne reviendra pas….!!!
    C’est un tel sujet qu’en fait j’ai deux paires d’été qui me plaisent et deux paires d’hiver….

  • Cilou June, 6 2014, 2:07

    Encore plus cher lais chez repetto l’atelier va jusqu’au 45… Quel bonheur d’avoir de belles chaussures, qui ne font pas ‘grand pied’, de belle couleurs ! Ca en fait oublier mes grands pieds :-)

  • When I moved to NYC in 1981 I was a 9.5. Many years and a lot of walking later I am an 11/42 narrow. Absolute pain in the neck buying shoes much less pretty shoes I can walk in. Shoes seem to be made for woman who go from door to car, not for those of us who actually like to walk.

    Also, with the crazy rents here all the wonderful small shoe stores that had “different” sizes and relatively reasonable prices much less some pretty unique styles are gone. Ecco and Tootsie Plohound I miss you so much.

    Also, I could buy fabulous shoes for well under $200. Stocked up at the Barneys and yes ladies, pres-S. and the C. Manolo Blahnick sales. Now a pair of shoes with a leather sole that I can actually have resoled are crazy expensive and often poorly made yet cost north of $200. And metal lasts on high heels? Which good high heel shoes used to have. Never see them on the $400 and up models.

    Nuts.

  • Vanessa June, 5 2014, 1:39 / Reply

    Bonjour,

    Je n’aurais jamais pense que je lirai ce genre de post ici.
    Je suis également confrontée a ce problème ( pointure 42, consideree comme une petite pointure étant donné ma très grande taille ) et comme j en avais assez de chercher partout des bonnes adresses, j ai ouvert mon petit blog ( sans prétention) pour les femmes grandes ( 1,80 minimum) et une pointure 42 minimum.
    Les grands pieds peuvent toucher n’importe qui : On peut faire 1,65m et afficher une pointure 45, fait véridique…
    Aux USA, vous êtes beaucoup, beaucoup, beaucoup plus chanceuses car vous avez du choix : on peut trouver des Louboutin en 42 aux USA pas en France ( il faut évidemment avoir un portefeuille bien garni et assurer une démarche féline)
    En revanche, a partir du 43 ça se corse ! Aux USA comme en France, les modèles sont moins beaux, moins aboutis ….il paraît que ça désespère même Paris Hilton.
    Les modèles en France sont …hors d’âge ou pas a mon goût car je suis très exigeante sur ce point.
    Il existe heureusement quelques bonnes surprises comme effectivement les Belles Pointures mais elles sont rares.
    Je contacte parfois des marques comme Sezanne ou And the others Stories juste pour leur très gentiment et courtoisement que nous aussi ( les pointures 42 et autres) nous voulons également du “beau ” a nos pieds.
    Malgré les Réponses compatissantes ( avec smiley en prime, c est déjà ça de pris ), je ne vois que peu d espoir de voir mon rêve Se réaliser.
    Je penSe sincèrement qu’ un jour je me créerais mes propres chaussures car mes prises de guerre sont trop rares.
    Il faut avoir le pouce bionique dans nos e-shops. On clique, on commande et on réfléchit après sinon la paire vous passe sous le nez !

    Questions pour agrandir mon angle de vue
    -comment vos mannequins d’1’80m s habillent elles ?
    -Quelles sont leurs conseils pour habiller une femme grande ? Attention, nous ne sommes pas toutes filiformes….
    Mieux, comment vos désigners habilleraient une femme grande ?
    Vous avez la chance de côtoyer tout ce petit monde au quotidien et ça m intéresserait VIVEMENT d’avoir les retours de ce petit monde .

    Merci sincèrement pour ce post !
    V.

  • Is it weird that I don’t find size 9 to 9 1/2 feet very big ? Of course it is my shoe size but I don’t think its giant. Usually its associated with height anyway gotta hold your body up and little feet would make that hard.

  • Bianka June, 5 2014, 2:51 / Reply

    C’est vrai que les vêtements tombent toujours mieux sur une personne longiligne, mais, c’est vrai aussi que les designers aident beaucoup à nous imposer certain type de femme (blonde, élancée, blanche) et, si fortement, que quand on est mince, brunette et petite on grandi avec un certain complexe d’infériorité. Parfois, on a aussi la mauvaise chance d’avoir une soeur plus jeune et plus grande et on entend toujours de la part des parents, des amis ou de la famille, des commentaires qui ne nous aident pas non plus: Elle a bien grandie la petite! Elle va nous dépasser tous! Elle a a des longues jambes, la benjamine! Et, on devient ainsi, la reine des astuces pour paraître plus grande: lignes verticales, les plateformes, les jupes courtes, etc.
    Quant aux grands pieds, si tu es grande, tu peux faire comme Isabella Rossellini, qui adore chausser des souliers de garçons, les beaux modèles italiens! Au moins, tu as de la chance d’avoir déjà une figure qui nous fait rêver, nous les petites… les souliers, restent, définitivement la moindre des choses!

  • Extrême inverse : je fais du 35, et en hiver, avec les chaussettes et tout, je peux me permettre de mettre du 36. Et à chaque fois que je vais dans un magasin c’est la même histoire : ah bah non on n’a plus votre taille…

    J’adore les chaussures, les chaussures ne m’aiment pas. Pour ça, j’envie ma sœur qui est pile dans la moyenne : la vie est tellement plus facile pour les gens pile dans la moyenne !

    (J’en ai parlé à un vendeur de chaussures, qui me disait qu’en fait ils ne choisissent pas leurs stocks. Pour la plupart des grandes enseignes, la maison mère leur envoie les chaussures par lot uniquement, chaque lot contenant en général un 36, deux 37, trois 38, trois 39, deux 40 et un 41. Et dans les boutiques ils sont d’accord avec moi pour dire que c’est complètement con, qu’ils voudraient plus de petites tailles notamment parce qu’ils ne comptent plus le nombre de clientes aux petits pieds qu’ils n’ont pas pu satisfaire…)

  • Et la pointure 35, on en parle ou pas? Non parce que pour trouver des chaussures, bonjour ! Surtout les escarpins… Pourtant je ne suis pas si petite (1.63) mais mes pieds ont arrêté de grandir depuis mes 13ans… Alors si on ne veut pas se retrouver avec des chaussures de petite fille, il faut se ruer sur les premiers modèles de la saison !

  • Cilou June, 6 2014, 2:05

    Eh, les filles aux petits pieds si on parle pas de vous sur ce post elle en parlera peut-etre dans un autre…arrêtez la panique un peu ;)

  • mcgurgan June, 5 2014, 5:02 / Reply

    .im now size 11 (my feet grew when i had kids )
    yes in holland large size shoes are the norm ,thank you to jcrew and a few others for at least making a few larger sizes available to order on line
    can you please do an instagram as well as a face book page ,,thanks ashley ,you go girl ,fight for us,big foot divas

  • I always wanted to go shoe shopping with my “normal” friends. If you’re shoe size is 11 or over, you’ve become a unicorn.Normal shoe shopping is not an option. So as my shoe mentor, my mom, told me many years ago, ” Honey, you’ve got big feet, there’s nothing wrong with that. Be grateful that you have feet. And you look for shoes, if they have them in your size-buy them in as many colors as you can! Just make sure they don’t hurt-cause you don’t want them big, painful and ugly!” I listened to most of it. My shoe collection is pretty brilliant and I only disrespected my size once by shoving them in a size 10. I’m still paying for that one, 20 years later.

  • Je fais du 41 et pour le moment, j’habite à Tokyo… c’est juste L’ANGOISSE!! Chaussettes, bas et chaussures, je ne trouve RIEN à ma taille, sauf chez les mecs et c’est moche.
    Ici, ils vont rarement au-dessus de la taille 39 pour les femmes!
    J’ai la haine, c’est rien de le dire…
    ^^
    Célestine

  • Merci pour cet article!
    Je fais du 42 depuis mes 14 ans (un vrai 42 les chaussures hommes sont beaucoup trop larges) et je m’interdit depuis bientôt 9 ans de fréquenter les enseignes qui ont pignon sur rue car j’en ai vraiment marre de ne jamais trouver ma taille. Pendant longtemps je me suis voilée la face en portant systématiquement des basket mais pas facile de toujours les accorder quand on a envie de porter une jolie robe ou quand les beaux jours arrivent. Alors je n’ai d’autre choix que de commander en ligne! Mais encore une fois pas facile de trouver des modèles qui ne ressemblent pas à des chaussures orthopédiques. Depuis que j’ai un peu mon indépendance financière je commande sur Topshop. Tous les modèles ne se valent pas mais je peux au moins trouver des chaussure tendances à a taille et confortable en investissant un peu.
    Mais je ne suis pas à plaindre, je n’imagine pas la galère pour les filles qui font une taille plus grande et je ne comprends toujours pas pourquoi les fabriquant ne modifient toujours pas leurs tailles alors qu’il est indéniable à l’heure actuelle que les gens sont de plus en plus grand…. Un mystère … C’est pourtant un marché à saisir.
    J’ai hâte de découvrir les astuces d’Ashley!

  • Beatrice June, 6 2014, 6:42 / Reply

    Hello,

    Vous pouvez aller faire un tour sur le site de shoes http://www.sarenza.com qui propose chaque saison de très nombreux modèles en taille 41 et plus. Sandales, escarpins, slip on… on y trouve son bonheur.

  • I wear a size 8.5-9, which is good until you realize that most people wear an 8.5-9 and shoes tend to be sold out in my size before any of the others!

    Both of my grandmothers had big feet, interestingly. My maternal grandmother told me a story about going shoe shopping with size 11 feet as a teenager and being told that she could just wear the boxes home.

  • Olivia June, 6 2014, 10:27 / Reply

    PLEASE MAKE A POST FOR PEOPLE WITH TINY FEET TOO!! I am very short and my shoe size is US 5/UK 35, and also always have a hard time finding shoes, because many places, especially in the US, do not even make size US 5/UK 35 and start instead at a size US 6/UK 36.

  • Uff, in my case I wear a 41 on my left foot and 41.5 or 42 on my right!! It´s almost impossible to me to find nice shoes that fit me well. For example, I really love Zara shoes (I´m spanish so you can imagine) but no matter which model I try, they never fit me!! The most ridiculous is that I keep trying them even when I know it´s not worth it.

  • I like that there was no negativity about having big feet, that it was more about waiting for the fashion world to catch up or be more inclusive. This post made me feel really appreciative of having size 8 feet. I guess we all have our own fashion problems, mine is finding the right jeans to fit my short muscular legs!

  • Musotte June, 6 2014, 4:59 / Reply

    Ah, merci Garance! C’est un sujet qui m’intéresse de près aussi! Je fais seulement 1m69 et 42 aux pieds, avec un pied plutôt fin (la galère totale pour les sandales, mon pied flotte, c’est moche : les grands pieds sont forcément larges, d’après les fabricants)… Quand j’habitais en Suisse et en Alsace, j’arrivais souvent à trouver en magasin, même si régulièrement c’était trop large (les Allemandes sont plus grandes et ça influence la région) et pas toujours très sexy (pas souvent, même!), mais à Nice où je vis maintenant, autant chercher une aiguille dans une botte de foin, je n’entre même plus dans les boutiques de chaussures! La première fois que je suis descendue dans la nouvelle section chaussures des galeries Laf. à Paris, j’ai failli pleurer de dépit! Heureusement qu’il y a sarenza, zalando et quelques autres sites pour nous (avec mes pieds sensibles, j’en commande beaucoup et j’en renvoie la majorité, mais je finis par trouver, merci le retour gratuit!)
    Je me suis toujours demandé comment faisaient les mannequins pour les défilés : elles ont des chaussures trop petites, ou bien les créateurs sortent quand même quelques modèles pour elles? Je rêve d’une boutique où on trouverait les chaussures de défilé à prix cassé!… Repetto taille petit, non? Chie Mihara aussi…. et puis les prix…

  • Géraldine June, 8 2014, 2:53 / Reply

    41 1/3, avec un pied très fin et pas de coup de pied.
    Comme pour musette, la recherche de sandales est une horreur. Je flotte dans tout…..sauf les tropeziennes, mes chaussures de l’été.
    J’en achète une à deux paires par été et j’ai maintenant une belle collection (mais à la fin de l’été j’ai très mal sous le pied car ce n’est pas terrible du point de vue de mon podologue)
    Pour moi, le pire ce sont les chaussures de ski. En longueur il me faut du 42/43 mais en largeur impossible de prendre un modèle homme.

  • Virginia June, 8 2014, 6:29 / Reply

    I know I’m late commenting but have to do so as this post was really great to see.

    I have a size 41 European foot and buying shoes is always a nightmare. I love clothes so much and it really takes the fun out when, as Ashley says, you can’t find a pair to really make that killer outfit. And, also as Ashley mentioned, the proportions get so weird when they are designing them for a size 6 and, by the time they make the size 41 (sorry not sure of the American European conversions), they so do not look good. I really feel for those who wear an even bigger size than me but, even in a 41, the shoes that are cute as a size 38, can look terrible.

    Let’s campaign for a wider range of shoes to fit all as they have made fashion more inclusive recently and for more choices for those of us with big feet.

  • Malaurie June, 8 2014, 5:58 / Reply

    Merci merci merci!!
    Je fais du 41-42 et ça fait des années que je me bats pour pouvoir porter des talons ou tout simplement des jolies chaussures féminines (heureusement que je suis aussi une fan de baskets, ça me permet de compenser).
    Ashley, I hear you, I admire you, let’s team up!!

  • I am a size 5 (EU 35.5), and most brands do not make my size. As such, shoes have become a bit of an obsession of mine. Forever on a quest to find awesome shoes..in my size (fat chance)..that are affordable (almost never).

  • Stéphanie June, 9 2014, 11:39 / Reply

    Je chausse du 8, 8,5 (38 – 39 en tailles européennes). Probablement la taille la plus courante avec le 9 par ici. En général, je ne m’en plains pas trop, sauf en fin de saison quand les exemplaires viennent à manquer. Le 8 disparait toujours en premier! Mais dernièrement, j’ai eu un coup de foudre pour un modèle de John Fluevog, le Freddie. Oui, oui, il est fait long, c’est un modèle pour homme et tout le tralala, mais je prendrais bien deux tailles de plus pour pouvoir mettre ces bottillons de la mort!

    http://www.fluevog.com/code/?w%5B0%5D=search%3Afreddie&pp=1&view=detail&p=1&colourID=4125

  • Hi, I’m Ana and I’ve got ignored feet. They’re unusually large for my height (so certain styles are out) and also quite narrow – which is actually the most frustrating part. I never find any shoes but sometimes allow myself to daydream (online, obviously) that this pair or that one might actually fit. I spend my summers in espadrilles + sneakers and let me tell ya, it ain’t easy. If anyone shares this problem and has got any tips please please please share them!

  • Comme d’habitude, chaque fois que je suis perdue, vous êtes là pour voler à ma rescousse !

    Je vais donc commencer par l’habituel : MERCI Garance pour ce post !

    Merci, de parler des filles comme moi (que mon père appel affectueusement “Berthe au grands pieds plats”. Je fais du 42, et être une fille, aimer les chaussures et surtout les talons, c’est pas facile avec cette pointure. Pendant 10 ans j’ai eu peur de mettre des converses parce que je ne voulais pas qu’on assimile mes pieds a ceux de Snoop Dogg…

    Et le plus rageant c’est qu’il n’y a JAMAIS ma pointure !!!!

    Quand Tally Weijl à ouvert à Paris, j’étais contente, je me disais qu’enfin j’allais pouvoir trouver mon bonheur. Mais les pointures anglaises sont trop grandes, donc je flotte dedans. Pareil pour les pointures Américaines (ou trop grand, ou trop petit)..

    Du coup, j’ai un TAS de belles chaussures qui ne sont plus que de la déco (oui parce que je suis têtue, et en plus quand je les essaye en boutique, ça va super bien. Arrivée à la maison, ce n’est plus le cas !)

    Je ne trouve mon bonheur que quand je vais acheter des Vans…

    Heureusement, je sais que je peux trouver les chaussures de mes rêves (les pirates de Vivienne, what else ?) en 42, alors ça me rassure un peu.

  • Bonjour,

    Tiens ça m’intéresserait beaucoup de savoir ou trouver les pirates de V. Westwood dans un véritable 42 ?
    V.

  • Betty George June, 10 2014, 11:22 / Reply

    What you just said about foot size is absolutely correct.It’s like you read my mind.It’s incredible..your writing.I love your work.You rock!

  • Merci Garance pour ce post !
    je faisais un grand 41 1/2 et maintenant un 41 car je pense avoir définitivement dévié mon gros orteil à coup de chaussures trop petites à la fin de l’adolescence. J’ai le pied très très fin et pas de coup de pied, je suis fatiguée des ballerines très plates, trop larges avec un décolleté mal adapté qui font mal au dos et un look pas sexy…
    Ma soeur fait du 36 et tout rend bien sur ses petits petons potelés, moi c’est bof. Par ex. les sandales très fines de cet été mettent mal en valeur les longs pieds et l’hiver, adieu boots, chaussures à lacets dix fois trop larges qui font des pieds de mec,bref, je me pèle en ballerines…
    Question annexe aux “grandes” : vous portez des talons quitte à faire 1,85-1,90 m ?
    Quant au débat sur les silhouettes très longues et très minces (ce qui est mon cas), ce n’est pas non plus toujours un cadeau pour s’habiller : adieu les robes à taille marquées (trop hautes), les trenchs ceinturés, les jeans taille basse, les mini jupes (effet ceinture), les petits hauts cintrés, les robes courtes (choisir une joli culotte ou garder les bras le long du corps …
    finalement, aucune femme n’est une silhouette-type et c’est peut être ça qui est bien.
    Baci!

  • Marks and Spencers 8 is a size 11 american or 42, Jcrew 11 is a 42 or a 9 uk, topshop 9 is a 11 american or 42 , mjus make 42 as well as airstep and their shoes are of good quality, nak.gr makes a lot of their shoes in 42 and the quality is amazing, also go on yoox they have a larger size option, the same for net a porter , matches etc

  • I wear a size 5 in women’s. Because I’m short. 4’11” and Korean, but born and raised in U.S. though. People always confuse me if I’m Chinese or Japanese, which I hate. Because I’m neither of them. Anyway, my size is also hard to find. I can only get them in fancy stores, they can ship up my size from the lower 48. Which I live in Alaska. If I go to a store, and they ship it for me, I don’t get charged. All I do is wait and swing by to pick it up. Easy.

  • I am so glad I am not alone in this. Women come in all sizes. I am 5’6″ and a size 12 shoe after two pregnancies. It is so difficult to find good quality shoes. It is easy however to find sky high lucite heels ;)

From the Archives

This or That
  • This or That
  • Holiday Gifting
  • DORÉ x THE OUTNET
  • Happy Holidays!
  • #AtelierDoreDoes
  • How To...
atelier dore this or that summer sandals chunky sandals vs. delicate sandals

This or That / Sandal Edition

This or That: American or Française?

This or That: American or Française?

atelier dore this or that lingerie lace or cotton sex month

This or That / Lingerie Edition

This or That / Blush vs. Bronzer

This or That / Blush vs. Bronzer

This or That: The Beanie

This or That: The Beanie

This or That: Nails

This or That: Nails

This or That

This or That

This Or That

This Or That

Silja Danielsen Photo

This Or That: Low Knot or Top Knot