cropped_top

11 years ago by

Can we talk about this trend for a sec? This trend I was sure I would never see again? Since it died in the 90s? Where already my dream body (or let’s call it my teenage hormonal explosion) had prevented me from even caressing the dream of one day being able to proudly wear my navel in the middle of street.

I could have done a post to say something like “It’s magazine fashion only! You’ll never see it on the street!”
But that wouldn’t be true at all! All it takes is three minutes of warm air and suddenly you’ve got crop tops popping everywhere you look.

OKAY, JUST TO BE CLEAR. NOT EVERYONE IS AS MODEST AS ME WITH THEIR (LAYERS OF) MIDSECTION.

I saw my fair share of life-savers out and about Saturday afternoon on my walk through Soho (no, this isn’t a critique of midsection life-savers, just that no one should feel obliged to expose them to the world at large).

Outside of a few mishaps, however, I should tell you this: I’m pretty for the idea of a crop-top.

It mixes things up a bit. They’re pretty, fresh* and…
Very 90s, which is (repeat after me) what the summer of 2013 is all about!

* They’re fresh = Easy for you to say, girl. Because in order for them to be fresh:
You gotta be young. You gotta have toned abs. You better not have a salamander tramp-stamp (a big wink wink to my girlfriend S who knows what I’m talking about) or have a piercing (so ’93, which is when all the top models started having belly button piercings with giant bedazzlements!!! (heeelp). You better not have a miniskirt to go with it. You better not have too much booby presence. You gotta….

OOOOOOKay… Anyone left who can still pull off a crop top?

Ha! What do you all think? Is this a yes please or a no way?

Translation : Tim Sullivan

119 comments

Add yours
  • Ca va bien qu’aux filles qui font une heure de sport pas jour!
    Mais maintenant que j’y pense, c’est justement dans la garde-robe des sportives de salles que cette tenue à fini… ok aussi celle qui font du jogging :)

    no way

  • it looks good if you are posing, but not in many other situations…

    http://littleaesthete.com

  • OK so I agree with sooo many of those points and by the way that dumb belly button piercing trend should have never come into play. I got one in high school and it is probably one of my biggest regrets as I still have a small hole above my belly button that will be there forever. I should have listened to my mom.
    In terms of the crop top, there really are only a certain type of body who can wear them and a certain skin tone. I mean I’m so white you can practically see through me. Even if my stomach is flat who wants to be blinded by a white stomach. NO ONE.
    The only crop top I can get behind are the ones that are air with a high waisted skirt. So you don’t see belly button and you are only seeing 2-3 inches of upper stomach.
    xo Quinn

    Quinn Cooper Style

  • I made a post sometimes ago about the same subject. As I am not a good photograph as you I posted some pictures coming from an old Vougue Italia magazine from the mid 80s. The cropped tops were fashionable even at that time! I asked my readers to tell me if they liked or not this trend and almost everybody told me NO WAY! Iove them on young girls. If you want to read it, this was my post … http://www.modeskine.com/en/fashion/nihil-sub-sole-novum-2/

  • I can support the crop top (or the closely related bandeau) in a few specific circumstances, most of which involve no navel visibility, the area around the navel being really the most unforgiving part of the abdomen. The crop top is a great friend, I say, of the high-waist.

    Here I am wearing a bandeau top and a high-waisted pencil skirt – the kind of look you see Karla Deras featuring (gorgeously) often on her blog, and I think it is a great, surprisingly wearable look.
    http://www.theseventhsphinx.com/fashion/features/im-with-the-bandeau/

    I keep looking at the long-sleeved crop tops on asos…love that contrast.

  • Moi j’adore, mais avec les bons morceaux de vêtements (surtout dans le bas), un look assumé, et surtout, sur les bonnes personnes (c-à-d pas sur moi!) ;) Je trouve que le cropped top fait partie de ces coups “mode” risqués pour la femme de tous les jours, mais il peut valoir la peine quand même!

    kabinmontreal.tumblr.com

  • P'titegoutted'O June, 4 2013, 9:24 / Reply

    Could afford it in the 90’s : I was young enough and used to spend enough time swimming, running… to wear these.
    I may need just a tiny bit more self confidence for 2013…
    Ok, it’ll be nice to see others going back to the 90’s, i’ll watch them from 2013 !

  • Aline.a June, 4 2013, 9:25 / Reply

    Chiche ? Tu le portes et nous suivrons

  • In theory I love it. Especially with a blazer and wide legged pants, a la Man Repeller at the CFDA’s, or a high waisted skirt but in practice I know I’ll never wear one. Unless of course I layer it over a t-shirt, crop top without the tummy flashing, now that is something I can get on board.

  • Coucou,

    Je pense que cette mode du cropped top est intéressante, mais quasi inapplicable passé 20 ans. C’est vraiment une question d’âge & de morphologie.
    Je me souviens de Gwyneth Paltrow qui avait lancé le mouvement en arborant un cropped top sur tapis rouge (et en causant par la même occasion un émoi total auprès de toutes les modeuses de la planète…). Finalement, je pense que les “pour” l’ont remporté sur les “contre” en se mettant d’accord que tant que le nombril restait caché sous une taille haute, tout allait bien dans le meilleur des mondes.
    Peut-etre que nous avons un élément de réponse! ;-)

    Juste pour finir, tes photos sont de plus en plus magnifique Garance!! bravo
    Yeba

  • I think it’s fine as long as you can’t see the belly button – I have a phobia of them!!

  • Jessica June, 4 2013, 9:36 / Reply

    You can pull them off…until you graduate high school.
    Maybe Freshman year of college…then you are too old honey!!!

  • I was a bit iffy about the crop top trend and then I decided to try it a few weeks ago. My trick is pair it with a high waist bottom to make it look less out there. This is how I wore my crop top: http://pinksole.com/2013/05/suno-crop/

    xo
    http://pinksole.com

  • Alessandra June, 4 2013, 9:36 / Reply

    Crooped top yes or no? YES! OUI! Oui, MAIS porté avec quelque chose taille haute: un jean taille haute, une jupe super cool (crayon ou évasée) taille haute, genre celle de chez AA. Tu vois? Cropped top mais point de nombril (ni de bouées de sauvetage) en l’air, puisqu’il est couvert par la fameuse taille haute. Fastooooche (:

    (T’es géniale, Garance <3)

  • Nos for me, I’m afraid…
    The pict is cool! almu
    http://www.mavieenroseblog.com/

  • I love her style!!! her look is so beautiful!

    http://www.thestelstyle.com

  • No crop tops for me, that’s for sure! I’ve long since removed my belly button (yes, pierced in the 90’s), but I can’t go back anymore. Don’t mind it on others if done nicely, as this girl does (I like how she nonchalantly wears the look with flat sneakers).

    xx

    Brigadeiro’s Blog

  • Jane with the noisy terrier June, 4 2013, 9:46 / Reply

    This ship has sailed.

  • Cohiba June, 4 2013, 9:55 / Reply

    Je suis d’accord avec ce que vient d’écrire Yeba : avec un bas coupé taille haute, ça marche. Pensons aux femmes indiennes : le top cropped fait partie de leur tenue traditionnelle, mais le bas du ventre n’est jamais apparent, ce qui rend l’ensemble seyant, même sur les femmes plus rondes.

    Mais dès que le nombril apparaît, je trouve le top cropped terriblement vulgaire la plupart du temps. Pour ma part, j’ai des abdos qui me permettent aisément de dévoiler mon ventre, et pourtant je ne le fais pas. Ce n’est pas élégant. C’est tout. C’est comme se balader torse-nu pour un homme. Autant je suis très troublée par la vue d’un beau torse masculin sur la plage ou dans l’intimité. Autant un mec sans rien sur le dos dans la rue, même sur le chemin de la plage, c’est le summum de la vulgarité et de la beaufitude. Eh bien, le ventre à l’air chez une femme, ça me fait exactement le même effet. Montrer son ventre sur la plage ou quand on jogge, ok. Sinon, on se rhabille, abdos de rêve ou pas.
    Et puis, ce genre de top quand on a de la poitrine, ça fait vite bimbo ou cagole.

    Pourquoi est-ce rédhibitoire passés 20 ans ? Parce que quand on est ado, on peut presque tout se permettre. C’est une période de recherche de soi et d’expérimentations en tout genre. J’ai portée des trucs déments quand j’étais adolescente que je ne mettrais plus aujourd’hui, c’est évident. Quand on entre dans l’âge adulte, on est quand même supposé maîtriser certains codes. Donc le top cropped passés 20 ans, ça fait immature sur les bords.

    Bref, n’aie surtout AUCUN regret, Garance. Et réjouis-toi plutôt d’échapper à cette tendance.

    Quant à la photo magnifique de Christy Turlington (c’est bien elle, non ?), c’est une photo de mode, ne l’oublions pas. Sérieusement, existe-t-il quelqu’un pour se vêtir ainsi dans la “vraie” vie ?
    On peut toujours réaliser ce fantasme à l’occasion d’une partie de beach-volley (running short et top cropped), mais soyons réalistes, on ne se promènera jamais ainsi dans la rue.

  • lucie coquette June, 6 2013, 6:15

    Complètement d’accord avec l’argumentaire!!!

  • Je pensais justement tester le crop top, merci pour ce petit guide :)

  • Quand j’ai vu ton post je me suis dit : ah non ! Garance Doré ne PEUT pas valider cette tendance qui a traumatisé ma jeunesse ! Cette fille est superbe mais combien sommes nous à pouvoir se le permettre ??
    cette tendance ne laisse pas de place à la moindre des imperfections ! Pffff ! Trop couverture de vogue pour moi !

    Je dis no way !

  • YES. RESOUNDING YES. I got the American Apparel crop top this weekend and I love, love, love it. It can be super casual or super chic – though the casual look seems more balanced and modest to me. I wore it to my own backyard cookout with a highwaisted wrap skirt. The skirt’s waistline and longer length really lends an elegance to the exposed midriff. I played around with a short, tighter black skirt, and it looked club-ready but a little hoakey.

    The bonus of the high waist look is that you don’t need perfectly sculpted lower abs – just some middle definition. I gotta say, this is my summer 2013 uniform piece. No doubt.

  • I have conflicted feelings about this. I keep picturing Carrie from SATC, sporting the long-sleeve version, which is a plus. But I agree: please no naval-jewelry, tattoos, or un-toned abs. As for the age limitation? I don’t know. SJP wasn’t in her 20’s anymore, and she managed to pull it off… :)

  • You look amazing! I love crop tops :) especially with pencil skirts!

    http://www.allthatshewants.net

  • C’est pas moche mais pour moi c’est un coup assuré à choper un coup de froid et un mal de ventre !

  • Aaaaaah Chrity Turlington…The best! C’est sûr qu’avec une telle référence faut peut-être s’abstenir :p

    xx

  • NO WAY!!!!!

  • I loved it!
    I’m posting looks from Los Angeles and accessories:

    http://www.thegavlaks.com

  • T’as oublié “mieux vaut pas avoir le ventre poilu”. (Comme moi, oops!)

  • HELL NO!!!!!!!!!!!!!!!!! xoxo

  • En tout cas la fille est canonnissime ! Ma fille en portait un lors de son dernier concert parisien. Mais comme tu le dis, il faut remplir un sacré cahier des charges pour pouvoir le porter correctement. De toute façon à 40 piges, je passe mon tour, c’est mieux pour tout le monde :-)
    http://www.mode9.fr

  • D’une façon générale, je n’ai jamais été fan du côté exhibitionniste de certains vêtements, en particulier portés en ville. Je trouve que la ville c’est sale, et que si on se balade dénudés en ville, on devient sale (c’est grave Docteur ?)
    En plus, je ne veut pas faire du fashion fascisme, mais des nanas comme tu en photographies, on n’en voit pas tous les jours, n’est-ce pas.
    Bien sur quand c’est bien porté, c’est très tentant, mais comment dire ? Non merci !
    Et si on pouvait expliquer ça à une de mes voisines de cours de gym qui s’obstine à porter une brassière qui doit normalement se mettre comme un dessous … C’est d’un moche.

    http://lapensionmermonts.blogspot.fr/

  • I totally rocked this in the 90’s which means I should skip it now…right?
    I’m totally fit and have the abs to do it. I would NEVER get or have gotten belly jewelry, yuck! I do have an 18 year old daughter who wants to rock the look now. I think there are enough trends for us to wear that I can/should skip this one. That being said, I do a very lady like look with a cropped top and a very high-waisted skirt, a black pump.
    Cassie http://www.itsmecassie.com/

  • Yes please, just not on me. I can’t help but suck in my tummy anytime I see someone wearing one!

  • Yes, quand on est jeune, tres jeune et ferme.
    No, pour le reste de la population dont je fais partie. Beaucoup de styles sont bannis apres un “certain age.”
    Quant a la photo, magnifique avec ce fond noir eclaire par la lumiere sur la peau et au sol.

  • C’est vrai que c’est difficile à porter, et c’est typiquement le genre de top avec lequel on est super fière de s’afficher…5min. Après on a tendance à le tirer vers le bas, à mettre notre sac devant, et quand on s’asseoit… Bref. Nous, on est pour, ca nous plait. Même avec une brioche (bon, ok pas la bouée, mais une petite brioche pourquoi pas…).

    XXXxx
    https://www.facebook.com/pages/Rockmafia/58391479964
    http://rockmafialeblog.blogspot.fr/

    BLOG/SHOP

  • For me, it’s a no-no. Actually, for me it’s a never! Unless you are a skinny but super toned girl. In that case you can wear it with precaution. And please, do not wear it in front of me. It makes me sad because I used to have a pretty good midsection and now it’s like a waterfall of flesh… specially when I sit down. Sad. Buaaaaaa………

  • BIG NOOOOOOOOOOOOOOOO to anyone older than 25 even with a very toned body and perfect skin

  • I have a slightly oversized cropped top from River Island and love to wear it with my maxi dress or with a top underneath, but to wear it without anything under it (except on the beach to prevent my shoulders from burning)..I don’t know. On the photos above it looks very tempting and on many other blogs and people too but when I look in the mirror I’ve something like; I’m 28…can I pull this off. Still in doubt. xx

    http://www.creativityandchocolate.com

  • Je trouve le cropped top vraiment joli sur des filles comme sur la photo, qui sont minces, et qui le porte en toute simplicité! Mais je suis bien d’accord avec toi, ce n’est pas pour tout le monde!

    http://www.laurablogmode.com

  • Hell to the NO! Granted am small and may be can pull it off but I don’t see the point of exposing my midsection at all! Unless am wearing a sari, there is no way I’d wear it out and about on the streets with everyone looking!!

  • J’avais 17 ans et je n’osais pas porter de cropped top. Aujourd’hui à 40 ans je ne peux PLUS en porter… snif.
    Je pourrai dire que je suis contre, mais serait-ce vraiment honnête ??
    Eh bien non.
    La vérité c’est que si j’avais mon corps de 17 ans aujourd’hui, j’en porterai, sans talons/piercing/decolleté/mini-jupe/tatouage/bouée… cela va sans dire.

  • Dynath June, 4 2013, 10:50 / Reply

    Alors OUI!!!!

    Avec une jupe crayon taille haute ou un short taille haute. Le but cacher le nombril qui trop vilain à voir…

  • Alors au fond de moi, j’adore ! Je trouve qu’il y a beaucoup de filles dans la blogosphère qui s’en sortent TRES bien avec cette tendance… Mais comme mon principal défaut/complexe se situe autour de la ceinture et que donc je ne peux pas “pull this off”, je dirais que c’est une mode de magazine, ce n’est pas fait pour la vraie vie ! na ! (jalouse moi ? noooonnnn….)

    Check out my new outfit post :
    http://hidinginheaven.blogspot.com/2013/06/the-one-with-sporty-dress.html

  • J’en ai eu quand j’avais 15 ans de moins. A l’époque,j’avais la taille fine,la peau n’était pas abimée par des petits bébés de plus de 4.7 kg,on ne me demandait pas à l’époque pourquoi j’avais le nombril qui tombe (sympa les copines)…
    Je les ai toujours et parfois sous un chemisier transparent ou un truc en dentelle j’ose…ou sinon c’est pour jardiner…De toute façon je n’ai plus l’âge.

  • Sara G. June, 4 2013, 11:00 / Reply

    Exposing one’s navel feels passe right now but showing the upper abdomen and covering the navel with a high waisted skirt or pants looks fresh. I don’t know about jeans or a mini with any abdomen exposure- this still doesn’t feel modern to me because it was a bit overdone not too long ago (though perhaps some 15-20 year olds will be inventive enough with this to prove me wrong). I’m always excited about trends coming back but just not too soon. And, I don’t think you need to be super slim to pull off a slice of skin exposure like the photo above. Nevertheless, one of the challenges with the bare midriff is that it will eventually be overdone and overexposed by the masses.

  • Love the pictures but if I didn’t wear in the 90s when I was about five years old I won’t wear it now…

    http://www.timelessdifference.com

  • I like it on others! Personally I feel too embarrassed to wear such in public.. oh well

    http://somebodyfromsomewhere.blogspot.com/

  • Oui Yeba a mis dans le mille! Cropped top ET nombril sont réservés aux jeunettes, sinon ça frise le style “quartier populo napolitain” (j’adore Naples…hein cela dit). Si le bas est taille haute, tout de suite ça fait moins 90’s et surtout moins Madonna dans sa periode “Like a Virgin”. Cela dit, ayant tatoo et absence d’abdo, cela ne sera pas pour moi!

  • i love a good crop top on someone who’s meant to wear a crop top. i think that before you put one on you need to be totally honest with yourself as to whether or not it’s focusing on your body’s best assets. and if you feel comfortable in it even if it’s not then more power to you i guess!

    abigail
    http://www.farandwildjewelry.com

  • Certainly not moi! The young crowd can look darling in a crop top though! PS. Following your suggestions (rules) of course!

    2013 Designers Series
    xoxo
    Karena
    Art by Karena

  • brenda June, 4 2013, 11:28 / Reply

    Oh gosh for me its a NO! And lets admit it, it looks good only if you are still at highschool, else you are too old for it.

  • Sunny Side June, 4 2013, 11:31 / Reply

    J’y connais rien aux années mais ce truc me fait penser soit à ces brassières de gym un peu eurk soit à ces hauts en soie de toutes les couleurs que l’on porte sous le sari, très élégant si … il n’y a pas de double gras qui rebondit !

  • Personally, I guess I’ll skip the crop top trend. But the girl in the picture can definitely pull it off. Love her outfit!

  • Dis Garance, tu n’as pas peur que les piercings avec des bijoux énormes au nombril… euuuh, comment dire…. finissent, eux aussi, par revenir??!!!

    Sinon j’adore le cropped top, mais je n’assumerais pas, impossible pour moi! Mais très joli sur d’autres.

    ;-)

  • Caroline Mt June, 4 2013, 11:42 / Reply

    Le cropped top a évolué depuis les années 90, il n’a plus la même forme et ne se porte plus de la façon!

    1990 : moulant, limite brassière, parfois en matière synthétique. bien serré par un élastique sous les seins. tout le ventre visible jusqu’à ras-la-foune avec piercing motif fée (ou autre ineptie du genre), jean ultra taille basse avec grosse ceinture. ah et j’oubliais le collier de chien en plastique ou à motif japonais. et les cheveux effilés avec “balayage” mèches apparentes.

    2013 : le cropped top n’est surtout pas serré en-dessous des seins mais plutôt comme un chemisier qu’on aurait coupé net. on le porte avec un bas, n’importe lequel tant qu’il n’est pas ultra-moulant, et surtout il doit être impérativement taille haute, sans nombril apparent. le cropped top est romantique, boho ou même élégant.
    les références : Gwyneth Paltrow en Pucci, Diane Kruger, ou encore Kate Bosworth

    Inutile de te dire la version que je préfère…

  • Caroline Mt June, 4 2013, 11:47 / Reply

    Je précise que ce n’est pas réservé qu’aux moins de 18 ans! (voir mes références dans le message précédent). Juste aux biens foutues.

  • Elizabeth June, 4 2013, 11:53 / Reply

    Proving once again that my Mother is right: all we ever learn from history is that no-one ever learns from history. As I remember from last time, almost no-one should wear crop tops and yet many, many people do (& I worry about too much bare flesh in a city; Prada put them under a sheer blouse last time which I did wear, though that was a long time ago so not again). This is depressing, even if we have summer it will be marred by inappropriate midriff exposure.

  • capucine June, 4 2013, 11:58 / Reply

    sur la photo c’est très joli, mais je pense avoir un peu trop de poitrine pour cette tenue, je pense qu’il ne faut pas dépasser un petit B pour ce cropped top. et puis même si après avoir fait du sport tout l’hiver, j’assume enfin mes abdos, j’ai vu diane kruger avec le nombril à l’air et franchement c’est pas hyper mignon. alors bon si ça ne marche pas sur diane kruger… si je croise un cropped top vraiment beau, je l’achèterai mais pour aller à la plage cet été !!

  • I like it, and I’ve used it for a couple of years now. But I think most girls (at least here in Norway) do it the wrong way. They wear it with jeans, shorts or skirts that are too low, so that they show all of the stomach. I think they’ve missunderstood the trend.. I think it only looks good with a crop top if you wear it with high waisted skirts or pants. No exeptions! I do not want to see bellybuttons. Showing just a bit if skin between the skirt and top is super sexy, showing the whole stomach is just bad taste. If you ask me ;)

  • Bon, il y a un âge pour, une morphologie pour… Bien que j’aime voir de tout dans la rue, il faut quand même se regarder bien dans le miroir avant de sortir. Et laisser l’indulgence pour soi-même de côté dans certains cas. Et ça, c’est un des cas… :)))

  • Renard June, 4 2013, 12:20 / Reply

    OK. I’ve read all your vaut mieuxs, and I can do it. I can wear a cropped top! But, reality check: I’m a guy. And I’m not entering a triathlon anytime soon. Just for a stroll down the street? The best thing I can say about that is that I don’t think I could get arrested. Which is not to say it wouldn’t be an offense.

    ps For those of us trying to learn French, this is priceless:

    . . . m’empêchait même de caresser le rêve de pouvoir un jour arborer fièrement . . .

  • Tiffany June, 4 2013, 12:44 / Reply

    Karla from Karla’s Closet wears the cropped top soooo well!

  • After having two kids my belly button look like the eye of Karl Dall (go google it ;-) and therefore my time of wearing a crop top that shows the belly button is definitely over! The only crop top I could actually see myself wearing is one with super high waist pants or skirt, where I show only a liiiiitle part of my upper abs, this is way more beautiful anyway, even if you have super great abs, it’s more chic and doesn’t scream “90ies”…. don’t get me wrong, I’m a nineties child, lived my twenties then…. xxx

  • Occasions spéciales only! Et plutôt qd j’ai deux voir 3 kilos en moins qu’en temps normal (comme maintenant :-))! Je rêve de montrer mon ventre mais en même temps c’est la seule partie de mon corps sur la quelle j’ai un petit complexe (je ne suis pas très complexée niveau corps sinon!). Qd aux autres, celles qui vont mal le porter vont m’énerver mais moins que celles qui vont bien le porter!!
    xx

  • Stephanie June, 4 2013, 1:30 / Reply

    No vote for the crop top. But I do love the way shirt tails look when they are tied in just a certain way at mid-waist.

  • i think crop tops actually stop the eye from moving down a body and well, make your body look shortened. you have to be long and lean to make them work to your advantage. high waisted helps the “cropping” effect of your body line, but honestly, for every 2 that work there are 20 examples that don’t. although i like your examples that you posted, i do think they need to be balanced out to really work and look fashion forward. otherwise, you might as well have on some daisy dukes and candies…ugh.

  • I can proudly say, yes!!! I can pull it off and I cannot wait to wear one..you just made me feel more comfortable.

    Check out my Ring Theory post here: Brunette Letters Blog

  • I like her style and perfect outfit. Have a nice day.

    http://www.fashiondenis.com/

  • Alors autant mes fesses et jambes ne sont pas à exposer (tout comme les bouées de sauvetage) (c’est assez nul l’été) autant je pourrais porter un haut court dévoilant le ventre que j’ai tout plat, même avec 8 kilos de plus qu’à 18 ans.
    Mais mais mais mais mais je le ferai pas car :
    – je n’aime pas porter une mode qui revient en arrière (retour vers le futur, non mais on a déjà vécu cette période, non mais allo quoi) (pour la dernière référence je sais pas si tu suis un peu la pauvre culture francophone d’europe ces temps ci, bref), surtout pour un période que j’ai déjà vécu(e ??), je préfère ce qui ne se réfère pas à une période/coutume/culture/symbole etcetc,
    – je trouve l’allure pas subtile et plutot simpliste (et pas épuré pour autant), et très ado, je trouve que ca manque de féminin, donc ca ne me fait pas craquer…
    Et je n’en ai pas encore vu par là où je suis, déjà on est content qu’il se soit arrêté de pleuvoir !! ;)

  • NO Way!! C’est quoi ce retour tout pourri!! Oui, les charmantes jeunes femmes que nous étions dans les années 90 avec une morpho d’adolescente, elles ont changé! Et maintenant, ben le cropped top, on peut se le mettre où je pense et regarder les nouvelles ados toutes fraîches l’arborer fièrement, abdos à l’air.
    Je hais tout le monde.
    Voilà.

    Grumpf.
    Célestine

  • Il faut etre filiforme pour ça, et pas seulement mince. Une fille mince avec de la poitrine = vulgaire avec un haut pareil. Encore plus discriminant que le slim. Mais quand on est très fine, pourquoi pas.

  • Jena-Jane June, 4 2013, 2:03 / Reply

    Tellement heureuse de ce post! Ça fait un moment que je me pose la question “to do or not to do?”, la balance a penché: TO DO!

  • Je trouve ça très joli porté avec une taille haute, si on ne voit pas trop de ventre çàd comme sur la photo, pas comme dans les années 90’s centré sur le nombril. J’en ai acheté un l’année dernière, il est super beau et je compte le remettre cette année, tjs avec une taille haute, j’ai une jupe qui va très bien avec. Je précise que j’ai plus de 25 (27 précisément) et j’ose mais c’est vrai que mon ventre fait partie de mes atouts.

  • I’m definitely loving this trend and to me, I think it’s all about finding a balance to make the look work. I personally prefer the mix of a cropped top but then when a higher waisted bottom. I’m all about this! :)

    xTheresa

    The Habit

  • A cropped top looks great on a 17 year old Kate Moss, but that’s it, the rest of us can forget about it. ( But a 17 year old Kate Moss can do a lot of great things we normal people can’t do anymore :) i.e wear jeans miniskirts ) Belly rings are SO white trash! They just look horrible no matter how lovely you are. Any other piercing is ok, but a belly ring is o total NO NO!

  • Kimberly June, 4 2013, 2:51 / Reply

    A resounding no.

  • haha les bouees! bin moi j’ai des grosses cuisses et des grosses fesses hyper rondes ( vraiment comme une metisse genre sauf que non juste d’origine armenienne, RROOOOHHH kim Kardashian TOUT DE SUITE ), mais sans me lancer de fleurs pas de ventre haha ( mais genre pas du tout en plus, j’avais commencé a faire du sport et 4 grosses tablettes on commence a sortir j’ai arrete direct ), donc oui je mets du cropped! EN REVANCHE, je ne suis evidemment pas le genre de meuf à mettre des slim avec des baskets genre cool et tout… non non pas possible à cause de la circonference culesque

    mais le cropped porté bin comme sur la photo avec une jupe ( j’ai bien les tee shirt courts comme ca mais plus amples, avec des talons :) ) ou avec un pantalon aussi et des talons ( je ne porte que du talon mouahaha )

    des bisous ;)

  • No way, please!

  • Inspirational as always, Garance! Love you!!!

  • Ben voila, tout est dit ! Donc oui c’est frais, oui c’est mignon… mais pour moi, qui dit “mignon” signifie “jeune”… Bouh ! C’est nul ! Car même si on a des abdos (j’ai longtemps toussé alors j’ai une jolie ceinture ;-) ), à partir d’un certain âge (glurp), ça fait un peu… chais pas trop, mais un peu quand même !
    en revanche ça me rappelle de bons souvenir d’ado où j’en portais souvent like a virgin !
    Et effectivement avec du monde au balcon, ça peut faire pretty woman mais sans Georges.
    Bref, j’aime beaucoup quand même, mais j’ai plus droit ! Nul !
    :-)
    (n’allez pas imaginer que je suis vieille, juste je me prépare à ce fameux cap…)

  • AMAZING!!!
    My tummy is the best part of my body, so I am sooooo glad, that crop tops are trending again!

  • Amalia June, 4 2013, 3:40 / Reply

    I’m in my early 40’s and last summer I rocked a loose crop tee over a black jersey maxi. There are ways around it, but I’d never wear a tight one, even with a high waisted anything. Ok as long as you’re on your feet, but as soon as I sit down…whoa! I look like I swallowed a very big doughnut.

  • emilia June, 4 2013, 3:46 / Reply

    I love love love her style,and i love this pic,i would love cropped top on me but i can’t because of the scars on my belly:(

  • Je pense comme toi, il faut être jeune et super gaulée pour en mettre. J’en mettais quand j’étais jeune car j’avais une vraie planche à repasser incurvée (genre Gwen Stefani, tu vois le truc). Maintenant c’est Pirelli après les jumelles, mais pas le calendrier…

  • Danaé June, 4 2013, 3:54 / Reply

    juste sublime MAIS parce qu’il y a un grand mais, comment porter ça dans une petite ville du Jura?
    Mon cerveau en plein développement (j’ai 13 ans) je ne peux faire la différence entre les éditos et la vraie vie, sauf quand Anna Dello Russo le porte il y a des limites.Mais c’est vraiment joli après plus facile à dire dire qu’à faire.

  • I saw a photo of Diane Kruger wearing a crop top, and of course she looked amazing. She’s one of those people who can make anything look really expensive. As for me, even if I had Kruger’s abs, my midsection complex would never allow me to expose them. The first time my midsection ever saw sunlight was when I was on vacation in the Maya Riviera, and even then it took time for me not to feel like I was wandering the beach in my undergarments.

  • But it looks so good! I love the mature ways people find to pull off the crop top..with high waist pants..with a blazer over so it look chic..with a midi skirt. It can be fun!
    But definitely need to hit the gym :P

    https://newbornfanatic.wordpress.com/

  • Mais je ne suis pas sûre que ça soit élégant cette affaire.

  • The whole point est de ne pas montrer le nombril. Trop 90’s. Le cropped top 2013 se porte avec un bas taille haute ( pantalon ou jupe comme dans ta photo) et ne laisse voir que la partie supérieure du ventre, (qui d’ailleurs est plus “montrable” que la zone du nombril ou une (petite) bouee vient s’installer trop souvent, non? )
    Moi j’aime bien.

  • I like crop tops, but only if the outfit is interesting. I mean, I love the crop tops of the new resort collection by Dior, I don’t like them if the outfit is too simple. Diane Kruger sports them very well.
    And I like to do abs, so I would definitely sport them.
    http://www.webelieveinstyle.net

  • like a lot of people are saying, crop tops should not involve exposed belly buttons. I actually like them most when the hem of the top juuust meets the skirt/pants worn with them, so that there is no skin exposed unless you move around (wave at someone, put on your sunglasses, stuff like that). that way it’s much more subtle!
    but sometimes others ways can be cool too. Leandra Medine once posted a photo on which she wore a relaxed white suit with a cropped top – she looked amazing.
    personally, I’ll have to do a few more sit-ups before I try this (read: a few thousand)

  • mickey June, 4 2013, 4:59 / Reply

    LOVE IT! just bought a fun one at zara, but who knows if i will be daring enough to wear it/pull it off!!I feel like I have a slight advantage though because I have teeny tiny boobs. Hey, if i can’t show off any cleavage…ever, I should be able to show off my tummy? Is that justification…

  • Hey!

    J’ai moi aussi bien vite adopté le cropped top depuis que je suis tombé sur la collection d’American Apparel. Cela fait très longtemps que je porte des jupes et des shorts tailles hautes mais je ne trouvais jamais de hauts parfaits pour aller avec ces pièces parfaites. Jusqu’à ce que ces petits tops 90’s repointent le bouts de nez dans le commerce. Le premier que j’ai acheté était un petit t-shirt noir à col rond, du nom de Baby Crop (c’est pas trooop chou?) et puis j’étais fichu. J’ai ensuite acheté le Knit Bralette toujours chez AA puis en d’autres couleurs… Et ce sont franchement devenues mes chouchous pour l’été.
    Bon après, je pense que c’est une vrai question de morphologie ces petits morceaux de tissus. Mais surtout qu’il y à pour chaque morphologie une manière de le porter. Dans mo cas j’ai 19 ans et je suis en format miniature: petite, pas beaucoup de hanches, des petits seins.. et ces petits hauts ont franchement flatté ma silhouette. Prés du corps, redessinant le tronc et laissant apparaitre cette fameuse bande de peau (plus réduite porté avec des tailles hautes et de fait, plus portable) qui donne un coté sensuelle sans pour autant en montrer trop. On ne parle pas de décolleté plongeant ou naissance de reins mais de parties du corp qui ne sont finalement jamais misent en valeurs: les cotes, le ventre.
    J’ai encore du mal à les porter avec des tailles basses, le nombril n’est pas franchement la partie du corps que je trouve très sexy (à ranger dans la même case que l’absurde des pieds), pour le coup je me sens vraiment à poil. Je ne me doutais pas que le ventre puisse être un jour un outil de séduction aussi puissant. Mais dans certaines conditions, cette manière de le porter à ces avantages…Sans rire, il m’a suffit dans porter une fois avec une taille basse à une soirée et jamais je n’ai eu l’impression d’être aussi regardé, mais dans le bon sens! J’osais pour la première un truc que personne n’osait et je me suis sentie franchement bien, sûr de moi. Et puis pour danser, le top! Moi qui n’avait pas de hanches, tout à coup ça ondulait aussi gracieusement que mes copines aux formes avantageuses. Un jean, un baby crop et tu te prends un instant pour Debbie Harry!

    Je t’embrasse!

    Ci-joint, l’uniforme de l’été..

    http://just-around-midnight.tumblr.com/post/44058621713/americanapparel-the-knit-bralette-basic

  • Héloïse Pernot June, 4 2013, 7:44 / Reply

    Chère Garance,
    D’abord un grand merci pour ton blog qui est ma vitamine du matin!
    Ensuite, je dis un grand NON au cropped top!
    Habitant à Sydney depuis plus d’un an, je peux te dire que le cropped top a déjà fait son apparition ici depuis quelques mois. et qu’à part les teenagers-skaters-rockeuses, pas grand monde ne s’est permis le portage de ce haut.
    Si! “les parfaita” comme tu dis.
    Enfin, ne bannissons pas le cropped top et je félicite celles qui auront le génie de trouver la parfaite façon de porter. Bonne chance les filles! Sortez les tapis de gym dès maintenant!
    Allez Garance,tu peux le faire aussi!

    ps: quand reviens tu à Sydney pour faire de superbes photos et cityguide?

    xx

  • If you dressed like this in the 90’s it clearly means that you cannot dress like this anymore.
    It’s a fun trend, but only if you’re young. No matter how fit or toned you are, there is an age beyond which you should no longer want to adopt such trends. It’s silly to be 35 and dress like a 20-year old.

  • Cohiba June, 4 2013, 8:49 / Reply

    Quand je lis certains commentaires, je suis effarée : mais qu’ont la plupart des femmes avec leur âge ? Il faut arrêter d’alimenter le sexisme et de faire de l’auto-détestation !
    Porter certains vêtements n’est pas tant une question d’âge qu’une question de psychologie. A 15 ans, il y a des excentricités vestimentaires que l’on peut se permettre, parce que l’on part à la découverte de la féminité, de soi-même, de son corps, parce que l’on avance doucement vers l’âge adulte. En réalité, la plupart du temps, on commet ce qui, sur une adulte, même jeune, s’apparente à d’affreuses fautes de goût. Mais cela n’est pas perçu comme tel, car on a la maladresse et les excès de l’adolescence. Et puis, à 15 ans, on n’a pas encore à assumer de nombreuses responsabilités, on n’a pas à se soucier de sa crédibilité (si ce n’est auprès des potes).
    Evidemment, à 25 ans, si l’on travaille, on ne va pas se pointer au boulot avec le ventre à l’air. A 30 ans, on ne va pas signer l’acte de vente de son nouvel appart chez le notaire en top cropped. A 45 ans, même si on est hyper bien foutue on ne va pas à un rendez-vous chez le médecin ou à la rencontre des profs de ses enfants en montrant son nombril, etc.
    C’est une question de bienséance, d’adaptation sociale. Mais pas d’âge !

    J’aimerais bien que davantage de femmes comprennent que de nos jours on est jeune – physiquement, j’entends – longtemps. Il suffit pour s’en convaincre de regarder la plupart des célébrités (au moins, elles ont cette utilité-là) : à 36 ans Greta Garbo a cessé de se montrer en public et s’est cloîtrée chez elle, car elle pensait avoir atteint l’âge de péremption pour la séduction, tandis que quasiment au même âge (34 ans), Sharon Stone a explosé comme bombe sexuelle dans “Basic Instinct”. Shakira vient à 36 ans d’être mère pour la 1ère fois (avec un conjoint de 10 ans son cadet, beau, riche et sexy, et non pas avec un vieux producteur bedonnant et chauve de 20 ans son aîné comme les stars hollywoodiennes des années 50) quand ma propre grand-mère au même âge vivait comme une honte le fait d’être enceinte de son 5ème enfant… Et que dire de Halle Berry qui est enceinte de son 2ème enfant à 46 ans ! Même chose pour Emmanuelle Seigner qui à presque 47 ans arbore à Cannes un décolleté vertigineux sans la moindre vulgarité et en toute beauté.

    Arrêtez de vous dénigrer et de vous voire trop vieilles, trop grosses, trop je ne sais quoi… !

    Bon, bref, pour en revenir au top cropped, en fait, ce truc n’a jamais été un vêtement élégant à l’origine, même pour une adolescente. Donc, le porter lorsque l’on est adulte est tout simplement un manque de classe. Et l’âge n’a rien à voir dans tout cela.
    Il n’en reste pas moins que la fille sur la photo est très jolie. Elle n’a, bien sûr, rien de vulgaire. Mais il n’y a pas de quoi s’extasier non plus sur son look.

  • Theresa June, 4 2013, 10:37 / Reply

    I love a cropped top, but only with high waist bottoms. That way, only a sliver of tummy might show and that’s just the right amount.

  • I actually love this trend very much! But as always, it’s the abs “probleme” !
    And summer is on its way, so i don’t know. Probably do Jillian Michaels’ fitness video?

    Cheers from Jakarta,
    SUPERNICE

  • Maybe yes, but only with a high waist ’50 skirt! I think it’s the only possible way for me…

    http://whiteindoor.blogspot.com

  • I think I would say yes to the match with a high waist skirt or elegant trousers so that my navel would be covered and I would reveal only the higher part of my belly.

    M.

  • Il y a deux choses que je me suis jurée de ne plus jamais porter même si cela revenait à la mode : les cropped tops, et les buffalos.

    http://www.aboutfoood.com

  • Martha June, 5 2013, 4:40 / Reply

    I bought three cropped tops to wear them… at home !
    And for sure this summer en vacances !

    C’est un vêtement qu’on peut porter en fonction de sa morphologie, mais tout autant en fonction du lieu qu’on habite, c’est certain.

  • cropped top, yes if you have a good figure.
    For myself it’s a no. Your stomac never is the same again after having had 3 kids…
    http://www.theflaneuse.com

  • J’adore!! Je trouve que bien porte c’est super joli, on n’est pas oblige de montrer tout son ventre! Je porte mes crop tops avec des jupes crayons un peu taille haute, mais pas trop pour qu’on voit quand meme de la peau, et le nombril si je leve les bras :) J’aime bien aussi avec un short, mais pas un short en jean dechire, non un short tailleur sympa et classe. Si le bas n’est pas taille basse on peut meme se permettre un haut un peu brassiere comme sur la (tres jolie) photo.
    Je ne sais pas si c’est vraiment une question d’age, il suffit d’assumer et de ne pas le porter avec une mini jupe/ un mini short. Ca peut rester tres classe.
    Allez, montrez votre nombril les filles!!

    http://www.margauxshopsforyou.com

  • I’m 25, I workout a lot for a sport so have abs and a flat stomach, and I just don’t see myself pulling off this trend. I actually feel this trend could work on curvy people or just the not-flat-stomached because there is something too self conscious for those w abs to wear these crops. I would feel dated and kind of trashy…like the guy w the muscles at the gym. But then again I favour boy shirts so Im probably not the audience for this one. I love how the woman paired it with a long pencil skirt…very classy or at least kinda classy.

  • I was 10-12 when this trend was huge, I was a skinny little thing so I made the best of it but for me it is definitely where this trend is gonna stay, my childhood wardrobe.
    I think it looks great on really confident girls who are under 25, I’m 25 and I really think I am now far too old to wear this and for it to be acceptable.
    So in my opinion this is a massive no-no for a majority of the population!

  • Hum j’ai fouillé deux minutes dans mes archives et la dernière que j’ai porté un “t-shirt au-dessus du nombril”, n’employons pas l’anglais, c’était en 2004. J’avais 12 ans. Sur les photos, on n’en voit pas assez pour définir la présence ou non d’une ceinture abdominale dessinée. Mais je reste de cet avis, pas pour moi ! Et puis un jour “on” m’a dit que ce qui fondait le désir était justement ce qui était dissimulé, caché, je ne parle pas d’abdos mais plutôt de vêtements, une cheville, une épaule, une main, etc. mais pas la moitié du buste, faut pas déconner. Plus tu en laisses voir (présent), moins il y aura à voir (futur). Donc cette forme de t-shirt à qui il manque une moitié, c’est bien pour les lolitas. Cela dit, je viens de passer un instant sur Pinterest, et certaines le portent très bien, parce qu’elles ont de l’allure, parce que la mise en scène et le contexte sont opportuns, bref, classe
    Exemple : http://pinterest.com/pin/325314773053805772/

    Donc je dirais “ça dépend”.

  • Vanessa June, 5 2013, 7:51 / Reply

    Karla ça lui va bien : http://www.karlascloset.com/2013/06/iridescent.html mais tout lui va !!!

  • Poupette June, 5 2013, 11:23 / Reply

    Ah non ! Montrer son nombril dans la rue c’est comme montrer des talons tous craquelés ou un haut de string qui dépasse du jeans, pas possible, pas classe, pas croyable. Bon oui, c’est vrai, il y a des filles sur qui c’est super joli. Mais elles sont très très très rares. Autrement dit Garance voilà une bonne question autour de l’impudeur, de l’humilité et de l’image que l’on se fait de soi. Entre trop plein de modestie et trop plein de confiance (pitié pour nos yeux !).

  • I’m in if certain “rules” on HOW-TO-WEAR a cropped top are applied. Don’t think is office-okay unless you work in fashion or like. But I’m mostly bemused with those bra-like-little-bikini tops (mistaken for a cropped top, if you ask me) and worn with very formal attire (jackets, heels) in this I’m-very-polished-yet-trendy manner but actually flashing. Dunno what’s with that : )

    Read more on my blog on the DOs & DONTs. Been having the cropped top issue myself.
    M.

    http://mdotonstyle.com

  • I’ve seen a few girls in crop tops looking really cute. I think it works if whatever you have on your bottom half is high-waisted, and the crop top isn’t cleavagey. Then you get a little sliver of skin around the middle, not a full on midriff hanging out.

  • I really like this trend . I wore lots of cropped tops last summer and I’m thinking of wearing them this summer,too. I worked out during winter so I have right to wear them:) I think it can be sophisticated when you wear them with high waisted skirts or trousers.The girl at the picture is a great example of it.

  • YES YES YES!!! But one has to have fulfilled the conditions you already stated Garance hehe. As for me, having all the conditions favorably on my side, I can’t get enough of this trend, and the whole 90’s trend. Dries Van Noten’s and Phillip Lim’s collection was so inspiring!

    Love
    Damie

  • Lately I have been wondering about this. I really like this trend, but… I am 40. On the one hand, I think it is not okay not being able to wear what you like just because of your age (or your figure for that matter). But on the other hand, sometimes it just doesn’t feel appropriate.

    A friend of mine said that you should not wear a trend when you have already worn it in the past. But this would make my choice in clothing very limited. :D

    I don’t want to be arrogant, but I think I have the body to pull it off. In the end, I think it depends on the occasion. I would feel comfortable wearing it to the beach, but not in the city. And it should not be TOO short. So I think I might go for it.

  • sunnymoon June, 17 2013, 5:29 / Reply

    ^^^Hey, Paris, have you decided whether or not you would wear one yet? I feel the same way whenever I see a cute crop top in a blog. I think 40 is still a fine age to wear the trend, especially with a high-waisted skirt or trousers and with the whole outfit in neutral colors if you’re insecure, but I don’t know how I’d feel about after-40. I’m 32, and I’m skinny all over, and I’d love to wear one, but I don’t really have an occasion for it, and by the time they get trendy again, it may really be too late. Its like the candy-colored-hair dilemma all over again : )

From the Archives

This or That
  • This or That
  • Holiday Gifting
  • DORÉ x THE OUTNET
  • Happy Holidays!
  • #AtelierDoreDoes
  • How To...
atelier dore this or that summer sandals chunky sandals vs. delicate sandals

This or That / Sandal Edition

This or That: American or Française?

This or That: American or Française?

atelier dore this or that lingerie lace or cotton sex month

This or That / Lingerie Edition

This or That / Blush vs. Bronzer

This or That / Blush vs. Bronzer

This or That: The Beanie

This or That: The Beanie

This or That: Nails

This or That: Nails

This or That

This or That

This Or That

This Or That

Silja Danielsen Photo

This Or That: Low Knot or Top Knot